Iranian Agriculture News Agency

اکبری خبر داد:

توسعه ۱ میلیون هکتاری سامانه های نوین آبیاری در شش سال اخیر

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

توسعه ۱ میلیون هکتاری سامانه های نوین آبیاری در شش سال اخیر

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در نشست سراسری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با معاونان و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان ها، اظهار داشت: بهره وری آب از ۹۲۰ گرم به ۱۴۵۰ گرم تولید محصول به ازای مصرف یک متر مکعب آب افزایش یافته است.

وی گفت: راندمان آبیاری نیز از ۳۹ درصد به ۴۵ درصد رسیده است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی از ۱ میلیون و ۳۶۶ هزار هکتار قبل از سال ۹۲ به یک میلیون و ۶۴۱ هزار هکتار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: سامانه های نوین آبیاری از یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار پیش از سال ۹۲ به دو میلیون و ۳۲۱ هزار هکتار رسیده است.

اکبری خاطرنشان کرد: سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۰۶ هزار هکتار اجرا شده و یا در حال انجام است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تشریح پروژه بزرگ ایجاد شبکه های فرعی آبیاری در غرب و شمال غرب کشور، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۵ درصدی در سطح ۲۰۲ هزار هکتار آماده بهره برداری و در انتظار تخصیص آب از سوی وزارت نیرو قرار دارد.

اکبری درباره طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار از دشت های خوزستان و ایلام اظهار کرد: فاز اول این طرح در سطح نزدیک به ۳۰۰ هزار هکتار انجام و تحویل بهره برداران شده و فاز دوم آن با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی درباره پروژه آبیاری دشت سیستان گفت: بخش اصلی این پروژه انجام شده و امیدوارم تا بهمن ماه به بهره بردای برسد.

اکبری درباره زهکشی اراضی استان گلستان خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۸۰ هزار هکتاری، تا کنون در سطح ۳۴ هزار هکتار انجام شده و در سطح ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید