Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال اعلام کرد:

کاشت 14 میلیون اصله در 264 شهرستان در کشور انجام می شود

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۴ میلیون اصل نهاد در ۲۶۴ شهرستان کشور و ۴۳۲ منطقه در کشور از 14 آذر آغاز خواهد شد.

کاشت 14 میلیون اصله در 264 شهرستان در کشور انجام می شود

فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا از کاشت ۱۴ میلیون اصل نهاد در ۲۶۴ شهرستان کشور و ۴۳۲ منطقه خبر داد و گفت: شروع کاشت اصله‌های نهال از ۱۴ آذر ماه به نیت چهارده معصوم آغاز می‌شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این بخش تشکلهای مردم نهاد، بسیج سپاه، سازمان دانش آموزی، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی، جوامع محلی و ارگانهای دولتی و غیردولتی و صاحبان صنایع همکاری دارند.

غیبی با اشاره به تغییر اقلیم در دنیا و تغییر زمان نهال کاری در پاییز، گفت: به دلیل گرم شدن زمین، جابجایی فصول، بارندگی‌های نامنظم و استفاده حداکثری از نزولات آسمانی، از این پس کاشت نهال در پاییز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه توسعه ششم، ۸۱۵ هزار هکتار باید به سطح جنگل های کشور افزوده شود، تصریح کرد: تا کنون حدود ۳۰ هزار هکتار از این برنامه اجرایی شده و امید می‌رود با جهش کاشت در سال جاری، در پایان برنامه به اهداف آن برسیم.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال با اشاره به اینکه سرانه جنگل برای هر نفر در ایران یکهزار و 700 متر مربع در هکتار است، گفت: این میزان سرانه باید به ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در هکتار برسد.

وی ادامه داد: براساس ماده 15 قانون افزایش بهره‌وری بنا است در طول 10 سال به سرانه 2 هزار و 500 متر مربع در هکتار خواهیم رسید که با توجه به سرانه 6 هزار مربعی در دنیا، باز هم باید سرانه کشومان افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید