Iranian Agriculture News Agency

در "بالی" اندونزی آغاز به کار کرد؛

هفتادمین اجلاس سالانه آبیاری و زهکشی و سومین اجلاس جهانی آبیاری

هفتادمین اجلاس سالانه آبیاری و زهکشی و سومین اجلاس جهانی آبیاری در مرکز همایش های بین المللی بالی کشور اندونزی آغازبه کارکرد.

هفتادمین اجلاس سالانه آبیاری و زهکشی و سومین اجلاس جهانی آبیاری

به گزارش ایانا، فیلیکس ریندرز رییس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در مراسم افتتاحیه همایش در خصوص تاثیرات تغییر اقلیم, بلایای طبیعی، تخریب منابع آبی و محیط زیست و در نهایت برخوردها و رفتارهای غیر حرفه ای و غیر اخلاقی در خصوص مقوله آب صحبت کرد.

وی به موضوع اهمیت حکمرانی آب در موضوع مدیریت بهم پیوسته منابع آب و همچنین به زنجیره آب، غذا، انرژی و محیط زیست اشاره و توضیحاتی در خصوص امنیت آب و غذا با حفاظت از محیط زیست و با مدیریت پایدار منابع ارایه کرد.

رییس شورای جهانی آب نیز در مراسم افتتاحیه اجلاس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی بر ضرورت احداث مخازن ذخیره آب برای حفاظت از منابع آب و ذخیره آب برای آینده بشریت تاکید کرد.

وی به حق دسترسی همگان به آب سالم از جمله کودکان و زنان اشاره و آمادگی شورای جهانی آب برای همکاری با کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در زمینه های کاری مشترک رااعلام کرد.

وزیر آب و آبیاری اندونزی نیز در مراسم افتتاحیه این همایش به چالش های آبی در قرن 21 و نیاز به تولید افکار جدید برای مقابله با چالش های پیش رو اشاره کرد و استفاده از تکنولوژی برتر را یادآور شد.

اجلاس مقامات بلندپایه متشکل از وزرا، معاونین وزرا و روسای سازمان های بین المللی کشورهای عضو کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در بالی اندونزی درحال برگزاری است. در این رویداد چالشهای حکمرانی آب ، مدیریت بحران و تصمیمات سیاستی برای بهبود وضعیت فعلی روستاها و فقرزدایی و پایداری آنها مورد طرح و بررسی قرار میگیرد. همچنین نماینده بانک اسلامی نیز دراین اجلاس نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای ارتقا و بهبود وضعیت مدیریت منابع آب در سطح کشورهای عضو را یادآور شد.

در این اجلاس، جلال ابوالحسنی مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری وزهکشی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ایران در خصوص هدف نهایی پروژه های آب و خاک (ضمن مدیریت آب برای ارتقاء بهره وری و تقویت امنیت غذایی) افزایش درآمد روستائیان و توسعه روستاها و فقرزدایی از آنها مطالبی را بیان داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید