Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توسعه سامانه‌های نوین آبیاری باعث تامین امنیت غذایی کشور شد

صرفه جویی ۴ هزار مترمکعبی آب با اجرای هر هکتار آبیاری تحت فشار

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش سامانه‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: با توجه به محدودیت منابع آب کشور در چند سال گذشته، یکی از اقداماتی که توانست امنیت غذایی را تامین کند، توسعه روش‌های نوین آبیاری بود.

توسعه سامانه‌های نوین آبیاری باعث تامین امنیت غذایی کشور شد

علی‌مراد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا، در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر ناکارآمدی سامانه‌های نوین آبیاری در صرفه‌جویی آب و احیای سفره‌های آب زیرزمینی، اظهار کرد: آبیاری تحت فشار باعث صرفه‌جویی حدود ۴۰۰۰ مترمکعب آب در هر هکتار از اراضی کشاورزی می‌شود که ممکن است بخشی از این آب صرفه‌جویی شده برای جبران کم آبیاری مصرف شود و قسمتی هم در سفره‌های زیرزمینی ذخیره گردد.

وی، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب کشور در چند سال گذشته، یکی از اقداماتی که توانست امنیت غذایی را تامین کند، توسعه روش‌های نوین آبیاری بود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر عدم استفاده از آب صرفه‌جویی شده با روش‌های نوین آبیاری برای توسعه اراضی کشاورزی، گفت: ما اعتقادی به توسعه افقی کشاورزی نداریم بلکه به دنبال توسعه عمودی هستیم که مفهوم آن، افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید