Iranian Agriculture News Agency

آقایی:

استمرار حیات بشر به حفظ منابع‌طبیعی وابسته است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استمرار حیات بشر به توسعه‌ای وابسته است که حفظ منابع‌طبیعی و محیط زیست در آن اصل باشد و اگر در دوراهی اشتغال و حفظ منابع‌طبیعی قرار گرفت، حفظ منابع‌طبیعی را اولویت قرار دهد.

استمرار حیات بشر به حفظ منابع‌طبیعی وابسته است

به گزارش ایانا به نقل از سازمان جنگل‌ها، مهندس خلیل آقایی کشور در مراسم پایانی دهمین اجلاس ملی شبکه سازمان‌های غیردولتی محیط زیست و منابع‌طبیعی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید در عرصه‌های منابع‌طبیعی و محیط زیست ارزشگذاری اقتصادی را اصل قرار دهیم و ارزش حفظ هر هکتار مرتع در بلندمدت را محاسبه کنیم و صنعت و کارخانه را در جایی احداث کنیم که ارزش اقتصادی مرتع کمتر از ارزش اقتصادی کارخانه باشد.

وی یادآوری کرد: توجه به منابع طبیعی و محیط‌زیست به اندازه‌ای برای انسان‌های کنونی و نسل آینده دارای اهمیت است که برای کشور می‌ارزد تا با جلوگیری از ساخت یک کارخانه، برای حفظ منابع‌طبیعی، ساخت آن واحد صنعتی به مکان مناسب دیگری منتقل شود.

آقایی تاکید کرد: حفظ اصولی محیط زیست ازجمله مسایلی هست که به تنهایی از عهده یک ارگان خارج است و بطور یقین همکاری همگانی و به خصوص مردم در این زمینه دارای اهمیت زیادی است.

مسئول اول منابع طبیعی کشور همچنین با اشاره به اینکه ۹۹ درصد آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد افزود: فرهنگ‌سازی منابع‌طبیعی وظیفه همگانی است و تشکل‌ها می‌توانند در این خصوص مؤثر باشند.

مهندس آقایی دغدغه تشکل‌های مردم‌نهاد را حفظ و صیانت از منابع طبیعی دانست و تأکید کرد دستگاه‌های دولتی باید به این دغدغه‌ها توجه کنند و از آن استقبال کنند.

او ضمن تبریک روز خبرنگار، نقش رسانه‌ها و فعالان این عرصه را در افزایش آگاهی جامعه و تقویت فرهنگ حفظ منابع طبیعی و محیط زیست بسیار تاثیرگذار دانست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید