Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

چهارمحال و بختیاری از استان های پیشرو در مصرف بهینه آب کشاورزی است

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های پیشرو در مصرف بهینه آب در صنعت کشاورزی می باشد.

چهارمحال و بختیاری از استان های پیشرو در مصرف بهینه آب کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، مهندس علیمراد اکبری در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این مطلب افزود: 54 درصد از اراضی این استان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

وی گفت: استان های هرمزگان و چهارمحال و بختیاری با اجرای بیش از ۵۴ درصد سیستم آبیاری نوین در اراضی زراعی و باغی، رتبه اول و دوم کشور را به خود اختصاص داده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه الگوی کشاورزی بادام یکی از بهترین الگوها در بخش کشاورزی است که خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ادامه داد: منابع جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در اراضی با مساحت 8 هزار هکتار تامین می‌شود.

اکبری با تاکید بر این که هیچ محدودیتی برای تامین منابع جهت توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اظهار کرد: پایه اقتصاد این استان کشاورزی است که با توجه به الگوی پیش‌بینی شده برای آن که همان بادام است باعث ارتقا سطح زندگی مردم خواهد شد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: 12 پروژه کشاورزی که در حوزه کارون واقع شده‌اند برای توسعه چهارمحال و بختیاری بسیار مهم هستند که از منابع ملی جهت تکمیل آن‌ها کمک می‌شود.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری به ‌لحاظ دارا بودن شرایط اقلیمی خاص ظرفیت آن را دارد که سالانه 3 هزار هکتار باغات دیم در اراضی شیبدار آن ایجاد شود.

معاون آب خاک وزارت جهاد کشاورزی میزان خسارت پدیده سیلاب بهار سال جاری به زیرساخت های بخش آب  و خاک بخش کشاورزی کشور را  نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تشکیل پرونده، فرایند پرداخت خسارت از سوی دستگاه های متولی در سطح کشور به سیل زدگان آغاز شده است .

اکبری یادآور شد: سال گذشته ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی سنتی و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی مدرن تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ایجاد شبکه آبیاری نوین در بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی اجرایی شده است، تصریح کرد: امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید