Iranian Agriculture News Agency

مجری ‌توسعه زراعت چوب خبر داد:

آماده سازی 5 میلیون نهال برای زراعت چوب در سال جاری

جواد میر‌عرب‌رضی گفت: در حال حاضر ۵ میلیون نهال برای زراعت چوب در کشور آماده توزیع است.

آماده سازی 5 میلیون نهال برای زراعت چوب در سال جاری

جواد میر‌عرب‌رضی مجری ‌توسعه زراعت چوب سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با ایانا با بیان اینکه در حال حاضر ۵ میلیون نهال برای زراعت چوب در کشور آماده توزیع است، گفت: بسیاری از صنایع وابسته به مواد سلولزی و چوب ،هزینه نهالستان ها را با مدیریت سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری بر اساس تفاهم نامه پرداخت می‌کنند و بعد از آماده سازی آن‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمرکز زراعت چوب در استان‌های مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل است، گفت: برای اجرای این طرح ارقام صنوبر و اکالیپتوس در دستور کار قرار دارد.

میر‌عرب‌رضی با اشاره به برنامه زراعت چوب در برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس این برنامه ۷۵ هزار هکتار برای توسعه زراعت چوب برنامه‌ریزی شده که از ابتدای این طرح که از سال 80 آغاز شده 227 هزار هکتار  توسعه زراعت چوباجرایی شده است.

وی با تاکید به اینکه در حدود ۲۰ درصد کل نیاز صنعت کشور بر دوش زراعت چوب است، افزود: در مناطق خشک نیز در صورت وجود آب زراعت چوب صورت می‌گیرد؛ به طور مثال در استان کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان زراعت چوب بیشتر برای حفاظت از خاک انجام می شود.

مجری ‌توسعه زراعت چوب  در پایان با اشاره به گونه پائولونیا  گفت: این‌گونه رشد بسیار سریعی دارد و موسسه تحقیقات سازمان جنگل‌ها برای زراعت چوب در اراضی جنگلی آن را توصیه نمی‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید