Iranian Agriculture News Agency

در دیدار با رئیس اجرایی جایکا مطرح شد؛

نهضت جنگل کاری برای بهبود حیات بشر ضروری است

آتسوشی هیسامیچی رئیس تیم اجرایی جایکا در پروژه بین‌المللی "توسعه ظرفیت مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالا دست حوزه کارون بزرگ" روز شنبه در دیدار رییس سازمان جنگل‌ها گزارشی از وضعیت مدیریت حوضه‌های آبخیز و جنگل‌کاری در کشور ژاپن را ارائه کرد.

نهضت جنگل کاری برای بهبود حیات بشر ضروری است

آتسوشی هیسامیچی رئیس تیم اجرایی جایکا در پروژه بین‌المللی "توسعه ظرفیت مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالا دست حوزه کارون بزرگ" روز شنبه در دیدار رییس سازمان جنگل‌ها گزارشی از وضعیت مدیریت حوضه‌های آبخیز و جنگل‌کاری در کشور ژاپن را ارائه کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، هیسامیچی در گزارش خود با اشاره به فروش نفت ایران به ژاپن در سال ۱۹۵۰ گفت: با جایگزینی سوخت هیزمی، ژاپن از تخریب جنگل‌ها نجات پیدا کرد و باید گفت در آن بازه زمانی، ژاپن جنگل‌های خود را مدیون نفت ایران است.

در ادامه مهندس آقایی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با ابراز خشنودی از این دیدار و همچنین ارائه گزارش کارشناس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن گفت: نهضت جنگل‌کاری برای ملت‌ها و دولت‌ها امروز یک امر لازم و ضروری است.

آقایی افزود: تبادل اطلاعات و ارتباطات امروز در بین کشورها یک ضرورت است و نهضت جنگل‌کاری برای بهبود وضعیت حیات بشر برای آحاد ملت و دولت‌ها یک امر لازم و ضروری محسوب می‌شود.

مهندس خلیل آقایی ژاپن و ایران را دو کشوری سخت کوش و ساعی دانست و اظهار داشت: دولت‌ها باید در زمینه توسعه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز همتی جدی داشته باشند. 

آقایی گفت: جنگل‌کاری و افزایش سرانه جنگل در ژاپن مایه خوشحالی ما نیز هست زیرا اکسیژنی که درختان تولید می‌کنند برای همه انسان‌ها و موجودات است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید