Iranian Agriculture News Agency

افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی

مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور گفت:اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در 6 استان غربی و شمال غربی کشور از سال 1394 در سطح کشور آغاز شده تا پایان مهرماه سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

افزایش تولید محصولات کشاورزی با اجرای  شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی

به گزارش خبرنگار ایانا ، سید رحیم سجادی مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در جمع خبرنگاران اعزامی از تهران به استان اردبیل با بیان اینکه اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در 6 استان غربی و شمال غربی کشور شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان ازسال 1394 آغاز شده است ، گفت: این طرح تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان مهرماه سال جاری عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

او با بیان اینکه اجرای این طرح در سطح 42 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل تولید محصولات کشاورزی را از 300هزار تن به بیش از یک میلیون تن افزایش خواهد داد، افزود: در شرایط خشکسالی چندسال اخیر در اراضی دیم میزان برداشت محصولات کشاورزی به 500 کیلوگرم در هکتار تقلیل یافته بود.

سجادی ادامه داد: با اجرای این طرح میزان متوسط برداشت محصولات کشاورزی حداقل به  4 تن در هکتار  افزایش خواهد یافت ؛ ضمن اینکه امکان کشت دوم نیز برای کشاورزان و بهره برداران مقدور خواهد بود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید