Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تاثیرات اجرای طرح های آب و خاک بر افزایش بهره وری تولید

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه اطلاع رسانی درباره تاثیرات اجرای طرح های حوزه آب و خاک بر افزایش بهره وری آب و تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

تاثیرات اجرای طرح های آب و خاک بر افزایش بهره وری تولید

به گزارش ایانا، مهندس علیمراد اکبری امروز شنبه در نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک با رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، اجرای اجرای طرح های حوزه آب و خاک را بر افزایش بهره وری آب و تولید محصولات کشاورزی موثر دانست و افزود: با اجرای طرح هایی از جمله سامانه های نوین آبیاری‌، شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی شمال و شمال غرب کشور و اجرای طرح 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام از سال 92 تاکنون، ضمن افزایش بهره وری آب، تولید محصولات کشاورزی و به تبع آن درآمد کشاورزان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با اجرای عملیات زهکشی زیرزمینی در اراضی کشاورزی استان های گلستان، گیلان و مازندران امکان تولید یک میلیون تن کلزا و کاهش وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی و روغن وجود دارد.

در این نشست، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اهمیت اجرای طرح های ‌آب و خاک در صیانت از منابع پایه و افزایش تولیدات کشاورزی اظهار داشت: زمینه اطلاع رسانی دستاوردها و نقش تولیدات بخش کشاورزی در اقتصاد، امنیت غذایی و امنیت ملی در رسانه ها وجود دارد و ضروری است با همکاری و هم افزایی معاونت آب و خاک نسبت به تولید محتوای موثر در قالب های مختلف رسانه ای برای تشریح و تبیین اجرای برنامه ها و اثرگذاری آنها اقدام نمائیم.

سید علی محققی به افزایش حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های گفتگومحور و پرمخاطب صدا و سیما در سه ماه اخیر اشاره کرد و افزود: برای اجرای طرح های عمرانی، پیوست های اطلاع رسانی وجود دارد که لازم است اعتبارات این سرفصل ها با هماهنگی مرکز روابط عمومی هزینه شود تا کارها اثربخشی بیشتری داشته باشد.

در این نشست مقرر شد کمیته ای مشترک به منظور تولید محتوا و هماهنگی اطلاع رسانی در حوزه آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.  

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید