Iranian Agriculture News Agency

نیازی شهرکی:

لزوم تقویت اعتبارات و نیروی انسانی متخصص در حوزه آب و خاک / شورای راهبردی آب تشکیل شود

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر تقویت حوزه آب و خاک از حیث اعتبارات و نیروی انسانی متخصص و تشکیل اتاق فکر و شورای کارشناسی و همچنین راه‌اندازی مجدد شورای راهبردی آب و ارتباط مستمر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

لزوم تقویت اعتبارات و نیروی انسانی متخصص در حوزه آب و خاک / شورای راهبردی آب تشکیل شود

به گزارش ایانا و به نقل از معاونت آب و خاک، صفدر نیازی شهرکی در نود و دومین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک در کرج، گفت: حوزه آب و خاک، حوزه مهمی در زنجیره تامین، تولید، فرآوری و مصرف بخش کشاورزی کشور است به طوری که آب و خاک و سرمایه در زنجیره تامین قرار می‌گیرند که باید از طریق معاونت آب و خاک بسترهای تولید فراهم و تامین شود.

وی افزود: به جهت اهمیت این حوزه تقویت معاونت آب و خاک از حیث اعتبارات و نیروی متخصص انسانی باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات خاک و آب و موسسه تحقیقات فنی و مهندسی دو بازوی مجرب در امور پژوهش و تحقیقات برای معاونت هستند و در حوزه اجرا نیز شرکت خدمات مهندسی آب و خاک پارس و موسسه جهاد نصر می‌توانند کمک شایانی به معاونت داشته‌ باشند.

به گفته وی، در حوزه خاک کشاورزی فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است ولی در حوزه آب وضع خوبی نداریم. با فرونشست‌ها و کاهش آب‌های زیرزمینی، منابع پایه به سرعت از دست می‌رود و برای جلوگیری از این امر نیاز به یک بازنویسی وجود دارد.

نیازی گفت: طرح‌های خوبی برای افزایش بهره‌وری در معاونت صورت گرفته است ولی باید این کارها توسط روابط عمومی و انجمن های مردم نهاد ارائه و رسانه‌ای شود.

وی افزود: کلیه اقدامات باید در یک سامانه مکانی بارگذاری شود و سیاست‌ها و برنامه‌های آینده سیاست‌هایی خواهد بود که براساس آخرین وضعیت کشور باشد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر نظارت بیشتر در استان‌ها گفت: در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری با حضور مشاور راهبردی این اتفاق صورت گرفته است و باید ارتباط با استان‌ها در دوران پساکرونا افزایش پیدا کند.

وی افزود: نیروی انسانی متخصص در استان‌ها به دلیل عدم جایگزینی تحلیل رفته است و به همین دلیل مدیران آب و خاک باید قوی و کارآمد باشند تا در انجام فعالیت‌های محوله خوب و سنجیده عمل کنند.

نیازی ضمن تاکید بر تشکیل اتاق فکر و شورای کارشناسی در معاونت و همچنین راه‌اندازی مجدد شورای راهبردی آب بر ارتباط مستمر با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها تاکید کرد.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست شاخص‌های تخصصی معاونت آب و خاک در سال‌های ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ برای جشنواره شهید رجایی توسط نادر علیزاده مشاور برنامه‌ریزی معاونت و رییس گروه طرح و برنامه ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. همچنین بحث و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری گردهمایی مدیران آب و خاک استان‌ها نیز دستور جلسه دیگر این نشست بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید