Iranian Agriculture News Agency

ربانی:

خاک و آب امانت الهی و میراث تمدنی کشور هستند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: خاک و آب امانت الهی و میراث تمدنی کشور هستند و باید برای صیانت از این میراث تلاش کنیم.

خاک و آب امانت الهی و میراث تمدنی کشور هستند

به گزارش خبرنگار ایانا، سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش روز جهانی خاک که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران ستادی، سفرای برخی کشورها، نماینده فائو در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه افسار گسیخته صنایع، خاک را روزبه‌روز آلوده تر می کند.

وی افزود: انسان برای منافع خود بدون رعایت مسائل زیست محیطی از کودها و سموم مختلف شیمیایی استفاده می‌کند و پساب های صنعتی و ضایعات شهری خاک را آلوده می‌کند.

ربانی با بیان اینکه امروز با چالش بین المللی در مورد آلودگی خاک مواجه هستیم، گفت: همایش ها و گردهمایی های بسیاری در این زمینه در دنیا برگزار می‌شود اما هنوز هم برای این چالش راهکاری یافت نشده و تمام کشورهای توسعه یافته با تمام توان از منابع خاک استفاده می کنند.

وی ادامه داد: باید بدانیم که این خاک و آب امانت الهی هستند و باید به نحوی مناسب از آنها استفاده شود، خاک و آب سرمایه آینده است و باید از این سرمایه برای نسل‌های آینده به خوبی حفاظت کنیم که در این رابطه نیازمند رشد هرچه بیشتر علم هستیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید در زمینه آب و خاک فرهنگ سازی انجام شود و قوانین مناسب برای آلاینده‌ها وضع کنیم و با متخلفین برخورد مناسب صورت گیرد.

وی افزود: باید به میراث تمدنی آب و خاک کشور توجه شود و برای سالهای آینده در این خصوص برنامه‌ریزی انجام شود.

ربانی در پایان گفت: باید از روز جهانی خاک برای گسترش فرهنگ حفاظت از آب و خاک در کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید