Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تکمیل می‌شود

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در صورت تخصیص اعتبارات، عملیات اجرایی طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور تکمیل می‌شود.

عملیات اجرایی طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تکمیل می‌شود
به گزارش ایانا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی در نشست هم‌اندیشی و ارائه گزارش عملکرد طرح‌های آب و خاک که با حضور مدیران کل دفاتر تخصصی، مجریان و مشاوران معاونت و کارشناسان دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در کرج برگزار شد، گفت: در بحث تحویل حجمی آب و موضوعات مشترک وزارتین جهادکشاورزی و نیرو در دولت سیزدهم تعامل خوبی بوجود آمده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه خاک، قانون حفاظت خاک در سال ۹۸ تصویب و ابلاغ شد ولی در حال حاضر تشکیلات دفتر امور خاک در معاونت مصوب نشده و ساختار و نیروی انسانی متخصص و اعتبار لازم دراین بخش وجود ندارد.

عباسی ادامه داد: با تشکیل شورای راهبردی خاک کشور مباحث تخصصی خاک در این شورا طرح و مصوب شده است.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تکمیل طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی وزارت جهادکشاورزی و نیرو در حوزه خدمات فنی و مهندسی، در صورت تخصیص اعتبارات عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

به گفته وی، از نظر راندمان آبیاری از کشورهای در حال توسعه عقب نیستیم و درصد بهره‌وری بخش کشاورزی ۱/۵ درصد می‌باشد که میزان قابل قبول در مقایسه با کشورهای در حال توسعه است.

عباسی ضمن اشاره به خسارات ناشی از سیل اخیر به طرح‌های معاونت آب و خاک بخصوص طرح بازسازی قنوات، به اجرای طرح آبخیز تا جالیز برای افزایش میزان آبدهی قنوات و جلوگیری از سیلاب اشاره کرد.

ظرفیت‌های دفتر بازرسی و ارزیابی در راستای پیشبرد طرح‌های آب و خاک و رفع موانع موجود

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: مدیریت عملکرد اساسی‌ترین موضوع بخش بازرسی است که در حال حاضر دفتر  بازرسی و ارزیابی در حال اجرای آن است.

محسن ترلانی افزود: تعیین شاخص‌های عملکرد برای مدیران ارشد سازمان‌ها انجام شده و ارزیابی دقیق مدیران در حال انجام است‌.

وی خاطرنشان کرد: مدیران آب و خاک و همکاران استانی فعال در این حوزه در زمینه اجرای قراردادها مشکلاتی دارند که آسیب‌شناسی شده و اصلاح آن ضروری است.

ترلانی بر تشکیل کارگروه‌های مربوطه و لازم به منظور انطباق وظایف وزارت نیرو و جهادکشاورزی برای جلوگیری از هرگونه غفلت تاکید کرد.

وی ضمن استقبال از برگزاری جلسات مستمر با معاونت آب و خاک گفت: کلیه ظرفیت‌های دفتر بازرسی و ارزیابی در راستای پیشبرد طرح‌های آب و خاک و رفع موانع موجود،آماده همکاری با معاونت آب و خاک است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید