Iranian Agriculture News Agency

افزایش ضریب نفوذ دانش در طرح‌های آب و خاک با اجرای برنامه‌های ترویجی

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش ضریب نفوذ دانش در طرح‌های آب و خاک از موضوعات مهم این معاونت است که موسسه آموزش و ترویج در این خصوص باید برنامه‌های کاربردی و مشارکتی موثر تدارک ببیند.

افزایش ضریب نفوذ دانش در طرح‌های آب و خاک با اجرای برنامه‌های ترویجی
به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی در نشست با مسوولان موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در دفتر معاونت تهران، با اشاره به این که کاروان‌های ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی به سمت محصولی شدن پیش رفته است، خواستار موضوعی شدن عملکرد این کاروان‌ها و تغییر رویکرد آنان با توجه ویژه در بخش آب و خاک شد.

وی افزود: در بحث‌های آموزشی و ترویجی به موضوع خاک توجه کمی شده است و ضریب نفوذ دانش در بحث خاک باید افزایش یابد.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: شاخص‌های مزارع نوآور در بخش آب و خاک با جلسات مشترک نهایی شده است و موارد مورد تایید معاونت به زودی منعکس خواهد شد.

عباسی با اشاره به بحث سند بهره‌وری با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی، نیرو و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بهره‌برداران نمونه‌ای در کشور وجود دارند که اقداماتشان موجب ارتقای بهره‌وری شده است و ضروری است نمونه‌های موفق شناسایی و تجارب‌شان به منظور توسعه و ترویج در سایر مزارع بکار رود.

فعالیت‌های آموزشی و ترویجی رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست گفت: وظیفه و رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی فعالیت‌های آموزشی و ترویجی است.

عطاالله ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در راستای توسعه و تقویت آموزش بهره‌برداران، ترویج اقدامات پیشرو و نوآورانه و اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی پیشنهاد کرد، کارگروهی تخصصی برای تعامل بیشتر معاونت آب و خاک و موسسه آموزش و ترویج به منظور به ثمر رسیدن مباحث مورد نظر طرفین تشکیل و مصوبات آن با مشارکت و همکاری دو طرف عملی شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید