Iranian Agriculture News Agency

پایان رفع تداخلات و نقشه کاداستر در ۲ سال آینده

سرپرست سازمان امور اراضی کشور در سفر به استان مازندران از حل اختلافات مردم و دولت در خصوص تداخل اراضی تا سال آینده خبر داد.

پایان رفع تداخلات و نقشه کاداستر در ۲ سال آینده

به گزارش ایانا  به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، صفدر نیازی شهرکی سفر خود به مازندران را برای رسیدگی به دو هدف در امور اراضی اعلام کرد و گفت: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات ارضی و ملی شدن آن در سال ۱۳۴۱ همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال ۱۳۹۴ قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصل شود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی پنج تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف‌گذاری وزارت قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل شود تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.

نیازی با بیان اینکه براساس ماده ۹ قانون حدنگار وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور افزود: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسایل اهمیت دارد و از آنجایی که در چند سال اخیر با هجوم سرمایه‌داران برای، تخریب، تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفان برخورد شود.

نیازی گفت: هموطنان در هر جایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ۱۳۱ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید