Iranian Agriculture News Agency

خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۸ استان کشور

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، از خسارت بیش از ۹ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۸ استان کشور خبر داد.

خسارت ۹ هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی ۱۸ استان کشور

به گزارش ایانا و به نقل از معاونت آب و خاک، فریبرز عباسی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده شهرستان الیگودرز با بیان این که خسارت‌های بخش کشاورزی در ۱۸ استان جمع‌بندی و به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است، گفت: طبق برآوردها ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی در ۱۸ استان سیل‌زده خسارت وارد شده است.

وی افزود: طبق ارزیابی‌ها، زیرساخت‌های بخش کشاورزی شامل ایستگاه‌های پمپاژ، استخرهای پرورش ماهی، کانال‌های آبرسانی و لوله‌های انتقال آب از چند درصد تا صد درصد متحمل خسارت شده‌اند.

عباسی با بیان این که خسارت‌ها توسط کارشناسان برآورد و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است، اضافه کرد: با توجه به این که درآمد مردم از بخش کشاورزی تامین می‌شود، باید در اولین فرصت خسارت‌ها را جبران و پرداخت کنیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بخشی از کارهای ضروری و اساسی باید با فوریت انجام شود، خاطرنشان کرد: رفع مشکل لوله‌های انتقال آب که رسوب باعث قطع آبرسانی به باغات و مزارع شده است باید در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است؛ فریبرز عباسی معاون آب و خاک و رضا سرافرازی مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، با حضور خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، الوندفر مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی لرستان از پروژه‌های آب و خاک شهرستان الیگودرز بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید