Iranian Agriculture News Agency

سفر سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی سفر کرد.

سفر سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به استان آذربایجان غربی

به گزارش ایانا و به نقل از معاونت آب و خاک، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک به منظور بازدید ازپروژه های طرح شبکه های آبیاری وزهکشی غرب و شمال غرب کشور در استان آذربایجان غربی روز چهارشنبه به این استان عزیمت و ازروند اجرایی پروژه های این طرح در شهرستانهای خوی،پلدشت ،ماکو ،چالدران وچایپاره بازدید کرد.

دراین بازدیدها که رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی،مدیرکل دفتر توسعه شبکه های آبیاری و زهکشی ومعاون فنی موسسه جهاد نصر ، سرپرست  معاونت آب وخاک را همراهی می کردند،درشهرستان خوی فرماندار این شهرستان پس از بازدید نشستی را به منظور حل مسائل و مشکلات برگزار نمود که تصمیماتی دراین زمینه اتخاذ شد. 

درشهرستان چایپاره بازدید از ایستگاه های پمپاژ روستاهای خانقاه چورس ، قنات میرزا جلیل ، چورس و بسطام و سامانه های نوین آبیاری تحت فشار دشت قره ضیاء الدین باحضور فرماندار این شهرستان انجام شد.در حال حاضر ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چایپاره در قالب سه پروژه به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند و در صورت اجرای کامل  ۶۰۰۰ هکتار از اراضی به این منطقه به این سامانه ها مجهز می شوند.

فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک ضمن بازید میدانی از پروژه های مذکور اظهار داشت: در سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور اکثر این پروژه ها حداکثر تا دو سال آینده تکمیل و به بهره برداری کامل خواهند رسید.

وی بر اتمام پروژه های نیمه تمام آب و خاک درسطح کشور تاکید و برای تکمیل پروژه های این طرح قول مساعد داد.

براساس این گزارش در این شهرستانها ضمن بازدید ازپروژه ها، با کشاورزان، تشکل های مردمی، پیمانکاران و سایر دستگاههای ذیربط محلی جلساتی برگزارشد وتصمیمات لازم برای نحوه ادامه پروژه ها و برنامه ریزی های لازم برای اجرای هرچه سریعتر آنها بعمل آمد.

عباسی درپایان بازدید ازپروژه ها گفت:خوشبختانه مسائل و مشکلات پروژه ها نسبت به قبل کمتر شده است  و دربیشتر نواحی درحال اجرا هستند.

اکبرکرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در بازدید از پروژه های طرح شبکه های  آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور دراین استان گفت :۶۲ هزار هکتار از اراضی مستعد شمال استان در حال تجهیز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار بوده و تاکنون بیش از ۹۵ درصد از کل پروژه به اتمام رسیده که در صورت تخصیص آب مورد نیاز تکمیل و تحویل کشاورزان و بهره برداران منطقه می شود که با اتمام این طرح این منطقه به بزرگترین مناطق تولید انواع محصولات استراتژیک کشاورزی تبدیل خواهد شد. 

وی گفت : برای اتمام کامل طرح بیش از ۱۲۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که با پیگیری های انجام شده این اعتبار در اختیار این طرح قرار می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید