Iranian Agriculture News Agency

طهماسبی بیرگانی:

تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

دیپلماسی برای اقدام فوری در دستور کار ستاد ملی مدیریت گرد و غبار قرار گرفت

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار اعلام کرد: برای مقابله با گرد و غبار نزدیک به ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داده شده که پس از طی شدن فرآیند تخصیص و تعیین سهمیه هر یک از دستگاه‌ها، توزیع آن آغاز می‌شود.

تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌محمد طهماسبی بیرگانی اظهار کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز مبلغ ۲۴۵ میلیارد تومان بود که ۷۵ درصد آن تخصیص یافت.

وی افزود: در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تامین اعتبارات برای مقابله با گرد و غبار از محل منابع عمومی دولت و از ردیف متفرقه در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گرد و غبار درباره توزیع این اعتبارات عنوان کرد: معمولا عمده اعتبارات گرد و غبار به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای اجرای طرح‌ها در این زمینه و سپس به وزارت نیرو برای انتقال آب به کانون‌های گرد و غبار جنوب شرق اهواز تخصیص پیدا می‌کند.

وی، مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای مقابله با پدیده گرد و غبار در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ را ۲۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده و خاطرنشان کرد: حدود ۵۳ درصد این مبلغ به وزارت جهاد کشاورزی، ۱۷ تا ۱۸ درصد وزارت نیرو و ۷ تا ۸ درصد به سازمان حفاظت محیط زیست پرداخت شد.

طهماسبی بیرگانی تصریح کرد: سیاستگذاری‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با گرد و غبار در این ستاد که دبیرخانه آن در سازمان حفاظت محیط زیست است، انجام می‌گیرد و بیشترین وظیفه مقابله با این پدیده بر عهده وزارت جهاد کشاورزی به ویژه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در پهنه تحت اختیارشان است.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز در حیطه اختیارات و چارچوب وظایف خود باید پاسخگوی مناطق غبارخیز زیستگاه‌ها مانند تالاب‌ها باشد.

طهماسبی بیرگانی گفت: وزارتخانه‌هایی همچون نفت، امور خارجه و راه و شهرسازی و سازمان صدا وسیما در این ستاد عضو هستند و وظایفی را بر عهده دارند.

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه مقابله با گرد و غبار با منشا خارجی گفت: این ستاد با محوریت گرد و غبار خارجی و دیپلماسی، جلساتی را برگزار می‌کند تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه در مورد کشورهای عراق و سوریه، کارهای اجرایی مشترک و فوری انجام دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید