Iranian Agriculture News Agency

"منصور" در جمع خبرنگاران خبر داد:

ارسال 23 هزار قلم تجهیزات اطفاء حریق و حفاظت از منابع طبیعی به سراسر کشور

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بیش از 23 هزار قلم کالا به ارزش حدود 400 میلیارد ریال تهیه شده است که به استان‌ها ارسال خواهد شد.

ارسال 23 هزار قلم تجهیزات اطفاء حریق و حفاظت از منابع طبیعی به سراسر کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه مراسم ارسال تجهیزات حفاظتی و اطفاء حریق عرصه‌های منابع طبیعی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سال 1401، 14 پروژه دانش بنیان را هدف گذاری کرده است که 2 پروژه در رابطه با مسائل حفاظت است.

وی افزود: در کنار اقدامات فناورانه برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، یکی از اقدامات اساسی ما ارسال تجهیزات برای اطفاء حریق و محافظت از منابع طبیعی به استان‌ها است، بنابراین بیش از 23 هزار قلم کالا به ارزش حدود 400 میلیارد ریال تهیه شده است که به استان‌ها ارسال خواهد شد.

منصور تصریح کرد: توزیع این اقلام به استان‌ها بر حسب میزان پوشش جنگل و مرتع و میزان حریق متفاوت خواهد بود و به تدریج تا هفته آینده به تمام استان‌ها ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از این تجهیزات شامل دوربین‌هایی است که در مناطق بحرانی نصب می‌شود و ما از طریق مراکز مانیتورینگ در استان‌ها، مناطق بحرانی را رصد می‌کنیم، همچنین تعدادی موتورسیکلت، دمنده، ماسک، انواع لباس اطفاء حریق و حفاظت در اختیار مأمورین حفاظت از مراتع و جنگل‌ها و پاسگاه‌های حفاظت قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: ماحصل این اقدامات به حفاظت بهتر از سرمایه‌های طبیعی منجر شود.

وی با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی، رسالت سازمانی ما و یک فرهنگ و رسالت عمومی است، گفت: عامل بیش از 85 درصد از حریق‌ها انسانی بوده و از این میزان 95 درصد غیرعمد است، بنابراین اقدامات ترویجی و آموزشی بسیار زیادی از سال گذشته انجام شده است و کارگاه‌های مختلفی را برای همیاران طبیعت و داوطلبین اطفاء حریق برگزار کرده‌ایم.

منصور، توزیع بروشور بین مسافرین و دیده‌بانی برای پیشگیری از حریق را از دیگر اقدامات سازمان منابع طبیعی برشمرد و ادامه داد: با این اقدامات در سال 1400 و با وجود خشکسالی، 46 درصد در تعداد و سطح حریق نسبت به سال 99 کاهش داشتیم و امیدواریم این روند کاهشی در سال 1401 ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رابطه با میزان سطح حریق در سال 1400 اذعان کرد: حدود 12 هزار هکتار سطح درگیر با حریق داشتیم که در کمترین زمان ممکن این حریق‌ها اطفاء شد، تمام عرصه‌هایی که در سال 99 دچار حریق شده بود، در سال 1400 جزء برنامه احیا و جنگل‌کاری قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید