Iranian Agriculture News Agency

سرهنگ اکبری در گفتگو با ایانا خبر داد:

دستگیری حفاران غیرمجاز در جنگل های بهشهر

آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی در تعطیلات نوروز

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با پیگیری های انجام شده توسط ستاد کل و فرمانده یگان مازندران، این افراد سودجو که درختان را قطع کرده و با لودر و بیل مکانیکی در حال حفاری بودند، توسط یگان حفاظت شهرستان بهشهر دستگیر شدند.

دستگیری حفاران غیرمجاز در جنگل های بهشهر

سرهنگ رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا در رابطه با دستگیری متخلفین حفاری در جنگل های مازندران اظهار کرد: گزارش‌هایی در 48 ساعت گذشته داشتیم که برخی افراد سودجو قصد حفاری در جنگل های بهشهر مازندران را دارند که با پیگیری های انجام شده توسط ستاد کل و فرمانده یگان مازندران، این افراد سودجو که درختان را قطع کرده و با لودر و بیل مکانیکی در حال حفاری بودند، پیش از رسیدن به خواسته خود، توسط یگان حفاظت شهرستان بهشهر دستگیر شدند که در حال حاضر ابراز و ماشین آلات آنها توقیف شده است.

وی افزود: پرونده قضایی این افراد پس از تکمیل، برای بررسی و اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال شده و این حفاری غیر مجاز ناکام مانده است.

اکبری تصریح کرد: از آنجایی که این تخلف سازمان یافته است و افراد دیگری هم در آن دخالت دارند، بنابراین به دنبال افراد مرتبط با این پرونده هستیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی، تمام نیروهای حفاظتی این سازمان و همچنین یگان های حفاظت در استان ها و شهرستان ها آماده باش کامل هستند و در عرصه حضور دارند.

وی افزود: بیش از 10 هزار نفر از نیروهای یگان حفاظت و کارکنان منابع طبیعی در اقصا نقاط کشور در قالب یک هزار و 250 واحد گشت خودرویی، یک هزار و 500 واحد گشت متور سوار، استقرار در 700 پاسگاه منابع طبیعی و 80 پاسگاه ایست و بازرسی و محمولات جنگلی، مسئولیت تامین امنیت و حراست از عرصه های منابع طبیعی و جنگل ها را برعهده دارند.

اکبری با بیان این که در ایام تعطیلات نوروزی آماری از حریق گزارش نشده است، عنوان کرد: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در سال 1400 از جهت تعداد 46 درصد و از نظر مساحت 47 درصد کاهش حریق داشته ایم.

وی افزود: در سال جدید یک هزار و 100 بلوک از عرصه های منابع طبیعی توسط 10 هزار نیرو دیده بانی خواهد شد و گشت و مراقبت در منابع طبیعی لحاظ شده است، همچنین 45هزار نفر داوطلب آموزش دیده برای محافظت از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش سوزی به گشت و مراقبت مشغول خواهند بود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد: پس از تعطیلات نوروزی هم 130 دستگاه موتور سیکلت خریداری شده، در اختیار داوطلبین قرار می گیرد، همچنین 10 فروند بالگرد در استان های ناحیه البرز و زاگرس آماده باش هستند تا در صورت حریق به کانون ها اعزام شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید