Iranian Agriculture News Agency

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) :

کشت گیاهان دارویی در شهرک دارویی برکت گسترش می‌یابد

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: یکی از برنامه‌های این ستاد در شهرک دارویی برکت گسترش کشت گیاهان دارویی به منظور تامین نیاز داخلی و توسعه تولید است.

کشت گیاهان دارویی در شهرک دارویی برکت گسترش می‌یابد

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عارف نوروزی روز پنجشنبه در پنجمین روز از هفته منابع‌طبیعی در آیین کاشت نهال در شهرک دارویی برکت و افتتاح همزمان ۹۷۵ طرح آبخیزداری سراسر کشور با میزبانی البرز، افزود: اکنون در شهرک دارویی ۲۰۰ هکتاری برکت واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز ۳۰ هکتار درختکاری شده که ۲۰ هکتار آن مثمر و به محصول رسیده است.

وی اظهار داشت: همچنین یک موزه گیاهان دارویی در این شهرک ایجاد شده ضمن آنکه خزانه‌ای برای پرورش انواع گیاهان دارویی داریم که مواد موثره آن در آزمایشگاه های شهرک تولید شود و برای تولید عصاره هم از این گیاهان اقدام کرده‌ایم.

نوروزی در ادامه به تاثیر اقدامات آبخیزداری در کشور اشاره کرد و گفت: خسارت‌های ناشی از سیل بسیار سنگین است و مجلس شورای اسلامی و مسوولان عالی کشور بایستی تدابیری بیاندیشند تا کار از اساس درست شود.

وی افزود: در نقاط مختلف کشور شاهد هستیم آنجا که طرح آبخیزداری در بالادست به خوبی اجرا شده در زمان بارش‌های خسارت‌زا و سنگین شاهد خسارت های کمتری در پایین دست بوده‌ایم.

هفت هزار گروه جهادی در کنار ستاد اجرایی فعال هستند

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه این ستاد با همراهی و کمک مردم کار می‌کند، اظهار داشت: اکنون حدود هفت هزار گروه جهادی و پنج هزار گروه خیریه و مساجد با ما همکاری می‌کنند.

وی گفت: اگر منابع تامین شود و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی تکیه به سمت مردم و گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های دلسوز کشور ببرند ما می‌توانیم حوادث ویرانگیر و خانمان‌سوز سیل را علاج کنیم.

این مقام مسئول، علاج این بحران را توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز دانست و افزود: در این صورت خسارت‌های خیلی سنگین به کشور کم می‌شود.

نوروزی به اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در توسعه فضای سبز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون حدود ۲ هزار هکتار از منابع طبیعی کشور در استان‌های تهران، ایلام، خوزستان و شهر ملارد که خاک‌خیز و غبارخیز برای تهران بوده با هماهنگی منابع طبیعی درختکاری شده است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ما آمادگی داریم که ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مهار آتش‌سوزی در اختیار سازمان منابع‌ طبیعی و آبخیزداری کشور قرار دهیم.

در پایان این آیین با دستور وزیر جهاد کشاورزی ۹۷۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید