Iranian Agriculture News Agency

زنجان و آذربایجان غربی پیشرو در صدور اسناد اراضی کشاورزی

با ایجاد «قرارگاه ملی صدور اسناد اراضی کشاورزی» سرعت صدور اسناد زمین‌های کشاورزی افزایش یافته و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی پیشرو در صدور این اسناد هستند.

زنجان و آذربایجان غربی پیشرو در صدور اسناد اراضی کشاورزی
به گزارش ایانا به نقل از  سازمان امور اراضی کشور، محمدعلی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در نشست قرارگاه ملی صدور اسناد اراضی کشاورزی، گفت: استفاده از ظرفیت‌های نظام مهندسی، کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی در صدور اسناد کشاورزی مورد توجه است.

 وی افزود: به همین منظور تفاهمنامه‌ای نیز با نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی منعقد شده و با ایجاد فضای همکاری کار صدور اسناد تسریع می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: برای ایجاد هم‌افزایی لازم، نقشه‌های اراضی کشاورزی موجود در کشور تطبیق داده و اختلافات احتمالی در نقشه دستگاه یکسان می‌شود.

بنابراین گزارش، علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر ثبت املاک و اسناد کشور نیز در این مراسم، گفت: در بیشتر استان‌های کشور  برای سنددار کردن اراضی  مشکل عدم تطابق نقشه‌های موجود است که برای رفع این مشکل با شرکتهای نقشه‌بردار و کارفرمایان در تعامل هستیم تا کار نقشه‌برداری و صدور اسناد با دقت بیشتری انجام شود.

علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور نیز در این نشست تصریح کرد: برای تعیین حدود مالکیت اراضی کشاورزی لازم است که خود مالک نیز در کنار نقشه‌برداران حضور یابد تا از مسائل و اختلافات مربوط به محدوده اراضی جلوگیری شود.

* افزایش سرعت و دقت در صدور اسناد اراضی کشاورزی

الهام آزاد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۲۰ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی سنددار می‌شد اما تنها چهار تا پنج درصد این اراضی سنددار شده‌اند که امیدواریم در دولت جدید این اقدامات با سرعت مناسبی انجام شود.

وی گفت: علاوه بر تسریع در صدور سند اراضی کشاورزی لازم است که دقت و هدفمندی لازم در دستور کار باشد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد نحوه و مدت زمان اتمام این طرح ملی نظارت دارد و تمام گزارشهای مربوطه را دریافت می‌کند؛ امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم به برنامه‌ریزی‌های انجام شده دست یابیم.

 استان های زنجان و آذربایجان غربی پیشرو در صدور اسناد کشاورزی

حسین میررجبی معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی نیز در این نشست گفت: برنامه زمان‌بندی سه ساله برای صدور اسناد اراضی کشاورزی وجود دارد و وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در این زمینه مشخص است و به‌صورت ماهانه موضوع رفع تداخلات و اسناد پیگیری می‌شود.

وی افزود: استان زنجان استان پیشرو در سنددار کردن اراضی به حساب می‌آید و بعد از این استان آذربایجان غربی نیز عملکرد مناسبی داشته‌ است. همچنین به هر استانی که در این زمینه تعلل کند، تذکر داده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید