Iranian Agriculture News Agency

منصور:

امنیت زیستی در گرو صیانت از جنگل‌ها است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این جنگل ها برای ادامه حیات مردم و امنیت زیستی مهم است و این تکلیف وظیفه تمام مردم است که در حفظ جنگل ها کمک کنند.

امنیت زیستی در گرو صیانت از جنگل‌ها است

به گزارش خبرنگار ایانا، در آستانه هفته منابع طبیعی، مسعود منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، به همراه جمعی از کارکنان این سازمان، با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد.

در حاشیه این مراسم، معاون وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال از 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام گذاری شده که روز پانزدهم مصادف با روز درختکاری است.

وی افزود: هر سال کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان تهران، پیش از آغاز هفته منابع طبیعی با حضور در حرم امام خمینی( ره) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق می کنند و به خودشان یادآوری میکنند که حضرت امام بر روی انفال، جنگل ها و حفظ آن تاکید داشتند.

منصور با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند« جنگل ها مال ملت است و نباید خراب شود» عنوان کرد: این جنگل ها برای ادامه حیات مردم و امنیت زیستی مهم است و این تکلیف وظیفه تمام مردم است که در حفظ جنگل ها کمک کنند.

وی افزود: ما در اداره کل منابع طبیعی افتخار داریم که حافظان انفال، جنگل ها و منابع طبیعی کشور هستیم و حضور در این مکان به تمام ما برای انجام وظیفه انرژی مضاعف خواهد داد.

index.jpgص3

در ادامه این مراسم، سید حسن خمینی، یادگار امام و تولیت آستان مقدس حرم امام خمینی(ره) پس از غرس نهال اظهار کرد: توجه به درختکاری و در بعد کلان توجه به محیط زیست بسیار مهم است.

وی افزود: نسل ما به نسل های آینده مدیون است و باید یک کشور آباد از حیص کشاورزی، منابع طبیعی، مراتع و محیط زیستس به نسل های بعد تحویل دهد.

تولیت آستان حرم امام خمینی (ره) ابراز امیدواری کرد: به همت و عزم راسخ منابع طبیعی این مهم انجام شود و هفته منابع طبیعی را به تمام دست اندرکاران این عرصه و ملت شریف ایران تبریک می گویم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید