Iranian Agriculture News Agency

مهمترین دستاوردهای بخش کشاورزی در بخش دام و طیوردر استان مرکزی اعلام شد

تولید 348هزار تن شیرخام در سال 98

به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، مهمترین دستاوردهای اجرای طرح های شاخص بخش کشاورزی در بخش دام و طیوردر سال 98 در گزارشی از سوی روابط عمومی جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام شد.

تولید 348هزار تن شیرخام در سال 98

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، مهمترین دستاوردهای اجرای طرح های شاخص بخش کشاورزی در بخش دام و طیوردر سال 98 در گزارشی از سوی  روابط عمومی جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام شد.

تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه، حفظ و حراست از ذخایر ژنتیکی دام و استفاده بهینه از منابع خوراک دام و علوفه مرتعی استان از جمله اهداف طرح افزایش خوداتکایی در تولید شیر و گوشت است.

از تولیدات شاخص محصولات پروتئینی حیوانی استان مرکزی در سال 98 می‌توان به تولید شیرخام به میزان 348 هزار تن، گوشت قرمزشامل گوشت گاو، گوسفند و بز با تولید 55 هزار تن ، عسل با تولید 1100 تن و گوشت سایر ماکیان ( بوقلمون و شترمرغ ) به میزان 3 هزار تن اشاره کرد.

عوامل و فعالیت‌های مؤثر در افزایش تولید گوشت‌مرغ شامل؛ بهسازی و نوسازی و تجهیز سالن‌های پرورشی، بهینه‌سازی تأسیسات، تجهیزات و جایگاه طیور، اصلاح ساختار کسب و کار صنعت طیور به صورت زنجیره‌ای، افزایش بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح از طریق به روز رسانی واحدهای تولیدی و فعالسازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال از طریق تأمین نقدینگی و تجهیز و نوسازی بوده است. و از تولیدات شاخص محصول گوشت مرغ با تولید 70 هزار تن ، تخم مرغ با تولید 36 هزار تن می شود اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید