Iranian Agriculture News Agency

آزادسازی زمین‌های کشاورزی شهرستان اراک

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اراک از آزادسازی زمینهای کشاورزی در این منطقه خبر داد.

آزادسازی زمین‌های کشاورزی شهرستان اراک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، محمد شمسی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اراک با اشاره به قلع و قمع حدود 650 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گفت: حدود 90 هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

وی افزود: این میزان از ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی در بخش‌های آزاد مرزآباد، عقیل آباد، میقان ...  با حکم قضایی قلع و قمع شد.

شمسی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز و دیوارکشی زمین‌های کشاورزی افزایش پنج برابری نسبت به سنوات قبل داشته است، خاطرنشان کرد: افراد سودجو با دیوارکشی زمینهای کشاورزی به دنبال احداث ویلا، انبار و کارگاه هستند.

وی گفت: این مدیریت آمادگی دارد به نسبت سطح باغات نسبت به مجوز خانه کارگری و انبار اقدام نماید ولیکن چنانچه افراد بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند با برخورد قانونی و قضایی و قلع و قمع و جریمه روبرو خواهند شد و متخلفان باید بدانند که تمامی ساخت‌ و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی شهرستان اراک زیر ذره‌ بین بازرسان جهادکشاورزی قرار دارد و با موارد بدون مجوز برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اراک، با تاکید به این که معدودی از متقاضیان مجوز احداث گلخانه و کارخانه پرورش قارچ، به دنبال انحراف از طرح و احداث انبار نگهداری کالا هستند، تصریح کرد: بازرسان مدیریت امور اراضی طی بازدیدهای مکرر در طی ساخت و بهره برداری چنانچه متقاضیان نسبت به تغییر کاربری طرح اقدام کرده باشند نسبت به معرفی به مراجع قانونی‌، ابطال پروانه‌های دریافتی، قطع انشعابات ، جریمه و قلع و قمع بناها اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: من از همشهریان عزیز خواهشمندم قبل از اقدام به خرید اراضی کشاورزی و باغی حتما با کارشناسان امور اراضی این مدیریت مشاوره کنند تا در دام دلالان و افراد سودجو نیافتند و قیمت‌هایی که این اراضی خرید و فروش می شوند سوداگری دلالان و نوعی کلاهبرداری است، چون بسیاری از اراضی کاربری کشاورزی داشته و حتی اجازه خرد کردن این اراضی را نداشته اند و تخلف محرز است و این مدیریت با معرفی افرادی‌که زمین‌هایی کشاورزی را خرد مینمایند نیز به مراجع صالحه برخورد قانونی نموده و  خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید