Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت محصول گندم از مزارع شهرستان آشتیان و تحویل به مراکز مجاز خرید گندم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آشتیان در گفتگو با روابط عمومی گفت برداشت محصول کندم از 31 خرداد ماه در سطح 27هزار هکتار از اراضی دیم و 200هکتار اراضی آبی آغاز گردیده وتا نیمه تیر ماه بیش از 6 هزار هکتار از محصول گندم شهرستان برداشت شده است .

آغاز  برداشت  محصول گندم از مزارع  شهرستان آشتیان و تحویل به مراکز مجاز خرید گندم .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، آغاز فصل برداشت  گندم تا نیمه تیر  ماه بیش از 6 هزار هکتار از اراضی گندم شهرستان آشتیان برداشت و به مرکز خرید شهرستان و مراکز مجاوردر سطح استان  تحویل داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آشتیان در گفتگو با ایانا گفت  برداشت محصول کندم از 31 خرداد ماه در سطح 27هزار  هکتار از اراضی دیم و 200هکتار اراضی آبی   آغاز گردیده  وتا نیمه تیر ماه  بیش از 6 هزار  هکتار از محصول گندم شهرستان برداشت شده است .

هادی آشتیانی افزود قبل از  فصل برداشت  با تشکیل ستاد برداشت گندم ، تهمیدات لازم جهت تسهیل در امر خرید گندم  از جمله برگزاری جلسه هماهنگی در محل فرمانداری، آمادگی سیلو ی شهرستان و تشکیل تیم نظارت و معاینه فنی  کمباین ها و ... انجام شده است.

آشتیانی با توصیه به کشاورزان مبنی بر تحویل گندم به مراکز خرید دولتی گفت به جهت مقابله با واسطه گرها، نظارت مستمر بر خرید گندم انجام و هرباگونه  خرید و فروش خارج از این سیستم برخورد  قانونی لازم انجام خواهد شد .وی افزود با متوسط عملکرد 1200کیلو گرم درهر هکتار از اراضی دیم، انتظار می رود در سال زراعی جاری بیش 32هزار تن محصول استراتژیک گندم در شهرستان تولید گردد. وی همچنین کیفیت گندم تحویلی را از نظر میزان سن زدگی مطلوب اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید