Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح یاوران تولید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح یاوران تولید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبرداد و گفت: این طرح با هدف حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی استان در مزارع و در کنار کشاورزان و بهره برداران اجرایی شده‌است.

اجرای طرح یاوران تولید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  از اجرای طرح یاوران تولید همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی خبرداد و گفت: این طرح با هدف حضور محققان و کارشناسان مراکز تحقیقاتی استان در مزارع و در کنار کشاورزان و بهره برداران اجرایی شده‌است.

آنجفی در نشست تخصصی گفت: در نامه ارسالی از سوی وزیر محترم جهاد کشاورزی آمده است: حضور هدفمند اعضای هیأت علمی و محققین به ویژه محقق - مروجان ارشد و محققان معین استانی در بازدیدها و برنامه‌های نظارت و پایش عرصه‌های تولیدی، متناسب با تخصص و تجارب آنها، بر اساس برنامه‌هایی که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، طراحی و ابلاغ می‌شود، الزامی است.

این نامه تاکید می‌کند: لازم است تیم‌های پایش و نظارت، متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان، تحت نظارت مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ها به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی نمایند. انتظار می‌رود این گروه همزمان یا بلافاصله پس از هر بازدید، راهکارهای عملی برای رفع این چالش‌ها را ارائه و انجام توصیه‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: حضور نداشتن کارشناسان در کنار کشاورزان و بهره‌گیری از دانش‌روز همواره از جمله مهمترین مشکلات این بخش به شمار می‌رفت که با اجرای این طرح گام موثری در تزریق فناوری روز به بخش کشاورزی و بهبود بهره‌وری و افزایش تولید برداشته شده است.

در ادامه رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی نیز در این نشست تخصصی گفت: انتقال دانش و حضور محققان در عرصه‌های بخش کشاورزی  در راستای افزایش عملکرد و تولید در داحد سطح از جمله برنامه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

غلامرضا گودرزی افزود: حضور محققان مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی و مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی این استان در عرصه‌های بخش کشاورزی از سه سال گذشته آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: طرح یاوران تولید از استان مرکزی آغاز و در راستای بررسی وضعیت موجود و ارایه گزارش‌ها و رفع مشکلات بخش کشاورزی امسال در سطح کشور اجرایی شده‌است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید