Iranian Agriculture News Agency

افزایش 40 درصدی نیروهای گشت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان مرکزی

رئیس اداره حفظ کاربریگفت:: آزاد سازی اراضی کشاورزی استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش تعداد گروه‌ها و نیروهای گشت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۴۰ درصد افزایش یافته‌است.

افزایش 40 درصدی نیروهای گشت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، رئیس اداره حفظ کاربری گفت: ۲۰ هکتار از اراضی مزروعی این استان که به منظور خروج از بهره‌برداری زراعی، فنس و دیوار کشی شده بود، با دستور مقام قضایی امسال آزاد سازی شد

عباس رحیمی افزود: برای آزاد سازی این اراضی ۲۶۶ مورد تخریب و قلع و قمع فنس کشی، دیوار کشی، ساختمان‌های نیمه کاره و پر کردن پی  انجام شد.

وی ادامه داد: آزاد سازی اراضی کشاورزی استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل افزایش تعداد گروه‌ها و نیروهای گشت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۴۰ درصد افزایش یافته‌است.

رئیس اداره حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: یک هزار و ۲۹۵ مورد فنس کشی، دیوار کشی و ایجاد ساختمان در اراضی کشاورزی سال گذشته در این استان شناسایی شد که یک هزار و ۱۲۳ مورد آنها با دستور مقام قضایی تخریب و آزاد سازی شدند.

رحیمی گفت: ۳۱ مورد از مجموع این موارد که بنای ساختمان در اراضی کشاورزی کامل شده بود با اعلام جرم انگاری توسط سازمان جهاد کشاورزی، با دستور مقام قضایی تخریب شدند.

وی با یادآوری فعالیت هشت گروه حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی در استان مرکزی افزود: ۲ گروه از مجموع این گروه‌ها وظیفه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی شهرستان اراک را داشته و بقیه در سایر شهرستان‌های این استان فعال هستند.

رئیس اداره حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت اراضی کشاورزی استان، امکان سرکشی این گروه‌ها از تمامی عرصه‌های کشاورزی استان به صورت روزانه وجود نداشته و با اجرای طرح پهنه بندی حفظ و حراست از این اراضی به صورت دوره‌ای انجام می شود.

رحیمی از بهره برداری از سامانه ۱۳۱ سازمان حفاظت از امور اراضی کشاورزی خبرداد و گفت: متقاضیان در هر نقطه از استان مرکزی با شماره‌گیری این شماره علاوه بر گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان می توانند مشاوره‌های حقوقی و راهنمایی‌های لازم را برای اخذ مجوز از این سازمان را دریافت کنند.

وی پیشگیری از ساخت و ساز را مقدم بر مقابله و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی دانست و افزود: تقویت گشت‌ها و نیروهای حفاظت از اراضی کشاورزی استان مرکزی در سال‌جاری برای پیشگیری از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و ممانعت هدر رفت سرمایه‌های کشور انجام شده‌است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید