Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی تولید 400هزار تنی شیر در استان مرکزی

جواد فراهانی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با توجه مناسبت روز جهانی شیر بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده و مجوزهای صادرشده ، پیش بینی می شود میزان تولید شیر استان در سال جاری تا 400هزار تن برسد

پیش‌بینی تولید 400هزار تنی شیر در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی ، جواد فراهانی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با توجه مناسبت روز جهانی شیر بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده و مجوزهای صادرشده ، پیش بینی می شود میزان تولید شیر استان  در سال جاری تا 400هزار تن برسد.

وی از صدور چهار مجوز احداث  توسعه دامداری توسط سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: مجوز احداث دو واحد جدید در شهرستان های ساوه و زرندیه با ظرفیت 35 هزار راس دام مولد و  توسعه دو واحد از 2500 به 5000 هزار راس مولد در سال گذشته صادر گردیده است. با افتتاح و بهره برداری این پروژه ها میزان تولید شیر در استان تا سال آینده دوبرابر افزایش می یابد.

 فراهانی خاطر نشان کرد:  همزمان با هفته دولت، فاز اول واحدها افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی به افت قیمت شیر در پایان سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در اسفندماه 98 و کاهش مصرفی داخلی و بسته شدن مرزها، دریافتی شیر کارخانجات لبنی کاهش و به تبع آن قیمت شیر نیز کاهش یافت.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به افزایش شیفت کارخانه تولید شیر خشک در استان، دامداران با بحران شیر مواجه نشدند.

وی به بازگشت قیمت شیرهای صنعتی و نیمه صنعتی و روستایی  به روال سابق در اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش مصرف داخلی و باز شدن برخی مرزها در اواخر اردیبهشت ماه قیمت شیر صنعتی توسط کارخانه داران با قیمت 2هزار و 700 تومان و شیر نیمه صنعتی 2هزار و300 خریداری می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید