Iranian Agriculture News Agency

خسارت 30 میلیاد تومانی بر تولیدکنندگان دام و طیور

مجید آذر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت :خسارات وارده به واحدهای مرغداری در سه ماه گذشته بیش از 30 میلیارد تومن بوده است.

خسارت  30 میلیاد تومانی بر تولیدکنندگان دام و طیور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، مجید آذر معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت : به دلیل کاهش تقاضای مصرف در ماههای اخیر قیمت مرغ با افت  30درصد ی مواجه شده است . به نحوی که بهای هر کیلو گرم مرغ آماده ی طبخ که در اسفند ماه سال 97 تا حدود14 هزار تومان رسید که این امر می طلبد در سطح کلان بسته های حمایتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شود .

وی در ادامه افزود : خسارات وارده  به واحدهای مرغداری در سه ماهه گذشته بیش از 30 میلیارد تومن بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران و دامداران را از اولویت های دولت در سال جاری اعلام کرد و افزود  : علا رقم مسائل  و محدودیت های کشور در تامین ارز در سال 99 هم تخصیص ارز 4200

برای واردات و تامین نهاده های دامی شامل ذرت،  سویا، و جو در دستور کار دولت قرار دارد .

آذر در ادامه  معدوم سازی جوجه یک روزه به شکلی که در شبکه های مجازی انتشار یافت . را امری غیر انسانی و غیر اخلاقی دانست و افزود این امر مورد تائیدهیج فرد یا ارگانی نمی باشد و باید قبل از تبدیل به جوجه و به صورت تخم مرغ عملیات معدوم سازی انجام شود.

وی در پایان گفت: استان مرکزی با تولید حدود 55 هزار تن گوشت قرمز ، ۷۰ هزار تن گوشت مرغ ، 37هزار تن تخم مرغ ، و 348 هزار تن شیر در سال 98 از جایگاه ویژه ای در کشور بر خور دار بوده است.

 و در صورت مهیا شدن امکانات و بازار مصرف مناسب ؛ پتانسیل تولید محصولات در استان به بیش از 50 درصد از مقادیر فوق  خواهد رسید

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید