Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات مبارزه با سن مادر در هزار و600 هکتار از مزارع استان مرکزی

سرپرست مدیریت حفظ نباتات استان مرکزی از اجرای طرح مبارزه با سن مادر در شهرستان های گرمسیر استان خبر داد و تصریح کرد: طرح مبارزه با سن مادر بر روی هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان های ساوه و زرندیه اجرا شده است.

اجرای عملیات مبارزه با سن مادر در هزار و600 هکتار از مزارع استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، قدمی مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هدف از تشکیل ستاد گیاه پزشکی را، برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم از سوی کارشناسان این سازمان جهت مبارزه با سن گندم در مزارع دانست و گفت: در این جلسه مقرر گردید شبکه بهداشت سازمان با حضور کارشناسان مربوطه ضمن رعایت تمهیدات بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بازدید و پایش از مزارع کشاورزی را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی ها در این زمینه از طریق کارشناسان امر و همچنین رسانه های جمعی صورت پذیرفته است، بیان کرد: رصد و پایش مزارع کشاورزی و مبارزه با سن و علف های هرز گندم با حضور 100 کارشناس شبکه بهداشت جهاد کشاورزی در شهرستان های تابعه در حال انجام است.

قدمی از اجرای طرح مبارزه با سن مادر در شهرستان های گرمسیر استان خبر داد و تصریح کرد: طرح مبارزه با سن مادر بر روی هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان های ساوه و زرندیه اجرا شده است.

مدیر حفظ و نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مبارزه با علف های هرز گندم در 12 هزار هکتار و مبارزه با علف های هرز جو در دو هزار هکتار از مزارع سطح استان توسط کارشناسان مربوطه نیز انجام شده است.

وی در پایان از آمادگی ناوگان سم پاشی بخش خصوصی با مجموع 440 دستگاه سم پاش توربولاینر برای سم پاشی مزارع شهرستان و دهستان های تابعه استان خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید