Iranian Agriculture News Agency

کاهش سن زدگی گندم در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت گندم روند کاهش سن زدگی در استان مرکزی طی سالهای اخیر مطلوب ارزیابی شده است.

کاهش سن زدگی گندم در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری ایانا مرکزی ، مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در جلسه ستاد تولیدات گیاهی در سال زراعی جدید که با حضور مدیران و معاونین سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه  ارزیابی ها استان مرکزی از نظر تامین و تدارک کود شیمیایی در کشور از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده است، گفت: با توجه به ارزیابی انجام شده می طلبد مدیران شهرستان ها، کشاورزان را نسبت به مصرف کودهای غیر یارانه و ریز مغذی ها تشویق کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد:  با توجه به اهمیت کیفیت گندم روند کاهش سن زدگی طی سالهای اخیر مطلوب ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: با مدیریت و برنامه ریزی مناسب و همچنین انتخاب کارشناسان متعهد در امر خرید می توان آفات سن غلات و علف های هرز را کنترل کرد.

آنجفی از اجرای طرح های زیربنایی برای رفع خسارت های سیل فروردین 98 خبر داد و  بیان کرد: مدیران شهرستان ها در اسرع وقت و طبق روال قانونی در راستای اجرای طرح زیربنایی، نسبت به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد عمل نمایند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت:جهت جلو گیری از اشاعه بیماری کرونا مدیران شهرستانها سعی کنند از طریق پیامک و به صورت غیرحضوری ماموریت سازمانی خود را انجام دهند .

در این جلسه مدیران ستادی نیز پیشنهاداتی را جهت سال زراعی جدید مطرح نمودند.  پایش مزارع کلزا،گندم، جو و یونجه جهت بررسی وضعیت آفات بیماری و عوامل خسارت زا، استفاده به موقع از  کود سرک در مزارع گندم، اجرای کشت بهاره کلزا قبل از پایان سال جاری، یادداشت برداری و ارسال گزارش از مزارع pvs توسط کارشناسان امر، توصیه به چغندر کاران جهت عقد قرارداد با کارخانجات قند، پیگیری و ارسال گزارش کارشناسی در خصوص پروژه های باغبانی اعم از توسعه باغات شیب دار ، گل محمدی ، گیاهان دارویی، گلخانه ها و توسعه درجه مکانیزاسیون استان در سال آینده از جمله برنامه های مطرح شده از سوی مدیران در جلسه بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید