Iranian Agriculture News Agency

معرفی 25 طرح کشاورزی استان مرکزی به بانک‌های عامل

25 طرح کشاورزی استان مرکزی به بانک های عامل معرفی شده است.

معرفی 25 طرح کشاورزی استان مرکزی به بانک‌های عامل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، جلسه بررسی وتصویب طرح های تسهیلاتی و بررسی برگزاری کارگروه استانی اعتبارات تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری برای گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، شیلات و آبزیان و دامپروری در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه حسین امیریان مدیر امور سرمایه گذاری گفت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با هدف حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی در بخش های مختلف کشاورزی با کارمزد و سود کم نسبت به تسهیلات موجود، در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا در زمینه تولید و اشتغال بکار گرفته شود.

 امیریان افزود: با مشارکت فعال‌تر دستگاه های ذیربط و بانک های عامل زمان جذب این اعتبارات کاهش یافته که باعث تشویق و جذب متقاضیان، توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و نهایتا رونق بیشتر تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه معرفی تعداد 25 طرح با مجموع اعتبار166میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز مصوب جلسه برگزار شده مذکور بوده است، اظهار کرد: از این میزان مبلغ 141 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 25 میلیارد ریال سرمایه در گردش است که برای معرفی به بانک های عامل به تصویب رسیده و این تسهیلات به 23 طرح  از مجموع 227طرح که در کارگروه استانی تسهیلات مطرح شد، پرداخت شده است.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان، در خصوص طرح های ارائه شده به این سازمان گفت: در جلسه کارگروه استانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، پیرامون طرح هایی که به این کارگروه معرفی کرده بودیم  گزارش هایی از بانک ها اخذ و وضعیت پرداختی ها مشخص شد، ضمن اینکه این طرح ها از شرکت های حقوقی و حقیقی هستند.

امیریان ادامه داد:  از 227طرحی که به مبلغ ۷37میلیارد تومان به کارگروه در مراحل گذشته معرفی کرده بودیم با بررسی هایی که انجام شد بیش از 23طرح به تصویب رسید و پرداخت شد که حدود مبلغ 70میلیارد ریال تاکنون پرداختی داشته‌ایم.

وی از تصویب 25طرح دیگر در استان خبر داد و افزود: در جلسه مذکور نیز 25 عنوان طرح معرفی شد که مبلغ تسهیلات ثابتشان141میلیارد ریال  و تسهیلات در گردش آنها نیز ۲۶میلیارد ریال است که در مجموع بیش از 161میلیارد ریال می شود و همگی مصوب و به بانک های عامل معرفی شدند.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با زمینه طرح های ارائه شده، عنوان کرد: این طرح ها در بخش های مختلف کشاورزی،  گلخانه، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، دام و طیور، زراعت و باغبانی و...است.

امیریان با بیان اینکه این طرح ها با توجه به درخواست خود متقاضی و مشاوره کارشناسان سازمان انتخاب می شوند، بیان کرد: متقاضیان بعد از اخذ مجوز های لازم در سامانه تسهیلات بانکی جهاد کشاورزی در سامانه سیتا ثبت نام می کنند و فرآیند های مربوطه از شهرستان شروع می شود و در سامانه شهرستان تایید می شوند و سپس به حوزه تخصصی سازمان ارسال شده و از آنجا به کارگروه استانی ارجاع داده می شوند.

وی در خصوص انتخاب و یا رد یک طرح در کارگروه استانی گفت: اعضای کارگروه با آگاهی کامل از طرح ها در جلسه حاضر می شوند و آن طرح هایی که توجیه فنی و اقتصادی نداشته باشند، در این سامانه رد خواهند شد؛  طرح هایی که نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد به بانک معرفی می‌شوند و بررسی های دقیق تر را بانک ها انجام می دهند.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی استان نیز بیان داشت: چند طرح اقتصاد مقاومتی در استان وجود دارد که طرح بزرگ خوراک آبزیان در پل دوآب یکی از آنهاست که سال گذشته ۳میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی سامانه کارا تسهیلات دریافت کرده است و در کارگروه بحث سرمایه در گردش آن  بررسی شده و به مبلغ 5میلیارد تومان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید