Iranian Agriculture News Agency

لزوم ثبت اطلاعات گلخانه‌داران در سامانه الکترونیک تجارت آسان برای تخصیص سوخت مایع

معاون مدیریت امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی و مسئول مجتمع‌های گلخانه‌ای گفت: ثبت‌نام جهت تخصیص سوخت مایع از طریق سامانه جدید تجارت آسان و اخذ کد شناسه یکتا به گلخانه‌داران، بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان قارچ‌های خوراکی در جهادکشاورزی استان مرکزی اجرایی شده است.

لزوم ثبت اطلاعات گلخانه‌داران در سامانه الکترونیک تجارت آسان برای تخصیص سوخت مایع

به گزارش خبرگزاری ایانا استان مرکزی معاون مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و مسئول مجتمع‌های گلخانه ای گفت: ثبت‌نام جهت تخصیص سوخت مایع از طریق سامانه جدید تجارت آسان و اخذ کد شناسه یکتا به گلخانه‌داران، بهره‌برداران و پرورش‌دهندگان قارچ های خوراکی در جهاد کشاورزی استان مرکزی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین سوخت گلخانه‌های چوبی در سطح استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: در سال‌های گذشته گلخانه‌های سطح استان که به صورت فلزی و استاندارد و مورد تایید سازمان نظام مهندسی از طریق سامانه پنحره واحدخدمات الکترونیک وزارت جهادکشاورزی موفق به اخذ پروانه می‌شدند، اما به دلیل دوربودن این واحدهای تولیدی از خط لوله گاز مجبور به مصرف گازوئیل و سوخت مایع هستند و در فرایند تامین سوخت از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشکلی ندارند، اما بسیاری از گلخانه‌های چوبی سطح استان به‌ویژه در شهرستان‌های خمین، محلات و اراک فاقد استانداردهای لازم جهت اخذ پروانه از طریق سامانه پنجره واحد و نظام مهندسی می باشند و به همین دلیل امکان صدور پروانه بهره‌برداری برای این واحدها تاکنون از طریق سامانه مذکور مهیا نبوده است.

وی در ادامه افزود: در طی سال جاری با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مقرر شد تمامی‌ واحدهای چوبی و گلخانه‌ای که به دلایل مختلف موفق به اخذ پروانه از نظام مهندسی کشاورزی نشده اند و نیاز به سوخت مایع گازوئیل دارند و با هدف جلوگیری از قاچاق کالا وارز کشور نسبت به ثبت نام در سامانه پنجره واحد و اخذ کدشناسایی واحد تولیدی خود به منظور امکان تخصیص سوخت مایع به این واحدها اقدام کنند.

محمد اسدی با اشاره به اینکه سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها مکلف به اطلاع‌رسانی به تمام واحدهای گلخانه ای فاقد پروانه هستند، خاطر نشان کرد:واحدهای فوق‌الذکر تا پایان دی ماه هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه پنجره واحد و پیگیری دریافت کد یکتا برای واحد تولیدی خود از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه اقدام کنند.

وی در ادمه با توجه به اینکه این طرح راهی برای تخصیص سهمیه سوخت گلخانه‌ها است، اضافه کرد:بدون داشتن این کد امکان استفاده از سوخت با سهمیه دولتی برای واحدهای مذکور میسر نیست.

وی در پایان اهداف این طرح را بیان کرد وگفت: این طرح برای صدور، ساماندهی و شناسایی گلخانه‌ها وبرنامه‌ریزی جهت برنامه‌های آتی است و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای گلخانه‌داران ندارد هچنین موجب استاندارد‌سازی، رایزنی با دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل گاز و... در راستای خدمت به گلخانه‌داران استان و همچنین شناسایی این واحدهای تولیدی جهت اعطای تسهیلات برای بازسازی و تجهیز گلخانه‌های فلزی و رسیدن به استانداردهای ملی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید