Iranian Agriculture News Agency

قانون انتقال صنایع آلاینده به خارج از تهران اجرایی نمی‌شود

۳۰درصد آلودگی هوا در تهران ناشی از فعالیت صنایع مزاحم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: فعالیت صنایع مزاحم، آلاینده، انرژی بر و فرسوده درتهران عامل ۳۰ درصد آلودگی هوا هستند.

۳۰درصد آلودگی هوا در تهران ناشی از فعالیت صنایع مزاحم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: فعالیت صنایع مزاحم، آلاینده، انرژی بر و فرسوده درتهران عامل ۳۰ درصد آلودگی هوا هستند.

به گزارش ایانا از خانه ملت، علی محمد شاعری، با اشاره به اظهارات استاندار سابق تهران مبنی براینکه نیمی از واحدهای صنفی و تولیدی در تهران مجوز ندارند، افزود: طبق قانون استقرار هر نوع صنعت در شعاع 120 کیلومتری تهران ممنوع است، طی چند سال اخیر این مصوبه به نوعی اصلاح و مقرر شد به صنایع پاک، سبز و هایتک که لیست آنها به تصویب وزارت صنعت و سازمان محیط زیست می رسد مجوز استقرار در شهرک های صنعتی داده شود.

نماینده مردم بهشهر، نکاء و گلوگاه درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین صنایعی که در گذشته مستقر شدند در صورت وجود آلایندگی به شهرک های صنعتی منتقل شوند تا نسبت به رفع آلایندگی در استان تهران اقدامات جدی تری صورت گیرد، بنابراین این مصوبه ازسال 45 با هدف جلوگیری از بارگذاری صنعتی، مهاجرت جمعیت و افزایش آلودگی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل عدم نظارت ها و اجرای قانون، صنایع مزاحم، آلاینده، انرژی‌بر و فرسوده مانند کارخانه سیمان تهران و نیروگاهی در تهران فعالیت می کنند، عنوان کرد: این صنایع عامل حداقل 30 درصد آلودگی در تهران هستند، بنابراین به طور حتم این صنایع باید ساماندهی شده و به شهرک های صنعتی منتقل و از استقرار صنایع آلاینده و انرژی بر جلوگیری شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید براینکه دولت باید درانتقال این صنایع کمک‌های لازم را درارایه تسهیلات صورت دهد،گفت: دولت باید اقدامات لازم را در جلوگیری از استقرار صنایع جدید در تهران انجام داده و مجوز برای فعالیت آنها در شهرک های صنعتی را صادرکند.

استاندار سابق تهران گفت: 17 هزار واحد صنفی و بیش از 420 هزار واحد تولیدی و خدماتی در استان تهران فعال است که نیمی از آنها مجوز ندارند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید