Iranian Agriculture News Agency

در سومین هفته شهریور قرارهای سبز مرهمی بر زخم‌های محیط زیست شدند

انتقال آب کشاورزی برای نجات فلامینگوهای بختگان

در سومین هفته شهریور قرارهای سبز فعالان محیط زیست ایران مرهمی بر زخم‌های طبیعت ایران بود. در هفته گذشته، فعالان محیط زیست با انتقال آب چاه مزارع کشاورزی منطقه محمد آباد استهبان، به فلامینگوهای بختگان یاری رساندند.

انتقال آب کشاورزی برای نجات فلامینگوهای بختگان

در سومین هفته شهریور قرارهای سبز فعالان محیط زیست ایران مرهمی بر زخم‌های طبیعت ایران بود. در هفته گذشته، فعالان محیط زیست با انتقال آب چاه مزارع کشاورزی منطقه محمد آباد استهبان، به فلامینگوهای بختگان یاری رساندند.

به گزارش خبرنگار ایانا، در هفته گذشته، فعالان محیط زیست استان فارس باز هم در کنار هم با قرارهای سبزی که داشتند تلاش کردند ایران را جای بهتری برای زیستن سایر موجودات و حتی انسان‌ها کنند. در این هفته در شهر شیراز با همت جمعی از مردم محلی، انجمن‌های مردم نهاد، شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان فارس، مأموران پارک ملی بختگان و حمایت و همراهی ادارات حفاظت محیط زیست استان فارس، شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان، دو هزار و 500 متر لوله‌گذاری انجام شد. در این تلاش عمومی، آب چاه‌های مزارع کشاورزی محمد آباد استهبان به نزدیکی محل جوجه‌آوری فلامینگوهای بختگان منتقل شد. به این ترتیب آب مورد نیاز این پرندگان با ایجاد حوضچه‌هایی با کف پوش برزنتی لایه‌دار تامین شد. در حال حاضر این حوضچه‌ها پر از آب شده و هر روز با خط لوله آبگیری می‌شود تا جوجه فلامینگوها به رشد کافی برسند.

دیگر قرار سبز شهر شیراز با درخواست و مطالبه جمعی از گروه‌های محیط زیستی شکل گرفت. خیابان عفیف‌ آباد شیراز در روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریور، به مناسبت عید غدیر خم به پیاده راه تبدیل شد. این اتفاق قرار است هر ماه در دو خیابان در شیراز اجرا ‌شود. در شهر ممسنی استان فارس نیز پاکسازی روستای گردشگری پل مورد در ممسنی توسط گروه "حامیان طبیعت زاگرس ممسنی" انجام شد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در منطقه بهرام آباد استان قزوین پاکسازی جاده بهرام آباد قزوین از زباله به همت "فعالان محیط زیست، جامعه پیشاهنگی " و مشارکت اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، اداره کل محیط زیست استان، شهرداری قزوین و فعالان شبکه تشکل های محیط زیستی استان قزوین، انجام شد. امسال برای پنجمین سال متوالی بود که مراسم "روز پاکسازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری کنار جاده‌ای" انجام شد.

در شهر آستارا استان گیلان گروه "پیشاهنگی و فعالان محیط زیست" در مراسمی ویژه با حضور بر مزار پاک سه تن از جنگلبانان "زنده یاد شهروز شریفیان ، زنده یاد جلیل فرازی مقدم و زنده یاد موسی حیایی" در شهر آستارا و دیدار با خانواده این عزیزان ضمن عرض تسلیت به صاحبان عزا با آیین ویژه‌ای و ادای احترام به روح بلند آنها یاد و نامشان را گرامی داشتند.

در شهر رشت استان گیلان نیز جمعی از "فعالان محیط زیست و جامعه پیشاهنگی استان‌های کشور همگام با شبکه تشکل‌های زیست محیطی استان، انجمن محیط زیستی سرزمین ایده‌آل، مدیریت آموزش اداره کل منابع طبیعی استان گیلان، جمعی از محیطبابان اداره محیطبانی شهر رشت، ریاست فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و شهردار منطقه 4 شهر رشت" بخشی از تالاب عینک شهر رشت در روز پاکسازی تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری کنار جاده‌ای از زباله پاکسازی شد.

در تهران هم ترویج فرهنگ "نه به کیسه‌های پلاستیکی" در نانوایی‌ها و بین مردم در راستای ارتقای آگاهی و جایگزین کردن کیسه‌های پارچه‌ای به همت "کانون محیط زیست سلسبیل تهران" انجام گرفت.

در شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری، اعضای سمن "سامان پویا" در همایش هنرمندان شهرستان سامان حضور پیدا کردند و با شرکت کنندگان به صورت رو در رو به مباحثه پرداختند.

در شهر سبزوار استان خراسان رضوی نیز بازدید کودکان و نوجوانان خانه محله کال عیدگاه سبزوار از موزه حیات وحش اداره محیط زیست این شهرستان و توزیع کیسه‌های تجدیدپذیر بین بچه ها با هماهنگی "سمن سرزمین بادغوث" انجام شد. در ادامه کارگاهی آموزشی محیط زیست با محوریت پسماند و بازیافت نیز برای کودکان برگزار شد.

L-960621-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید