Iranian Agriculture News Agency

هفته بدون زباله در انگلستان

معضل دفن زباله‌ها در انگلستان همچون بسیاری از دیگر نقاط جهان به مرز بحران رسیده است؛ از 10 سال قبل در این کشور یک هفته را به عنوان "هفته بدون زباله" نامگذاری کرده‌اند تا توجه عمومی بیشتر به ابعاد خطرناک این معضل جلب شود.

هفته بدون زباله در انگلستان

معضل دفن زباله‌ها در انگلستان همچون بسیاری از دیگر نقاط جهان به مرز بحران رسیده است؛ از 10 سال قبل در این کشور یک هفته را به عنوان " هفته بدون زباله " نامگذاری کرده‌اند تا توجه عمومی بیشتر به ابعاد خطرناک این معضل جلب شود.

به گزارش ایانا از ارث تایمز ، میزان زباله تولیدی در انگلستان، بسیاری را نگران کرده است. با توجه به بحران جهانی آلودگی دریاها و نیز معضل جهانی زباله‌های پلاستیکی، هفته جاری در انگلستان هفته بدون زباله نامگذاری شده است. در کشورهای مختلف سراسر جهان، هفته‌های بدون زباله وجود دارد. در یک نظرسنجی، 7 درصد از شهروندان انگلیسی اظهار کرده‌اند که از حجم انبوه زباله‌ها نگرانی ندارند؛ شاید اکنون زمان مناسبی باشد که توجه عمومی را به روش‌های مختلف دفع زباله از جمله دفن در زمین و دیگر روش‌ها جلب کنیم. به‌عنوان مثال در مجمع الجزایر مالدیو، زباله‌ها را در زیر زمین یکی از جزایر که به جزیره ناامیدی معروف است دفن می‌کنند.

اما در بریتانیا، راشل اشتراوس بنیانگذار هفته بدون زباله در 10 سال قبل، از تحقیقی پرده برداشت که در آن آمده است: " مردم انگلیس به‌طور روزافزون از میزان زباله‌ای که در زیر زمین یا کف اقیانوس دفن می‌شود، نگران هستند. امسال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، یک صدا می‌شوند تا از طریق راه‌هایی مثل استفاده مجدد و بازیافت، از حجم زباله‌ها بکاهند. این امر حیاتی است که شهروندان، صاحبان کسب و کار و دولت‌ها، از انفجار بمب ساعتی زباله های خانگی جلوگیری کنند».

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در این تحقیق مشخص شده که بیشتر افراد طرفدار محیط زیست در انگلیس، 65 سال به بالا بوده‌اند و مردم شمال شرق کشور، نگرانی کمتری نسبت به این معضل دارند.

وب سایت Trip Advisor respondents ، ادعا می‌کند که بیشتر هتل‌های دوستدار محیط زیست در سوئیس هستند که دارای سیستم بازیافت گرما، خشکشویی سبز و بسیاری امکانات دیگرند که تا 90 درصد از زباله‌ها را بازیافت می‌کند. آنها ذکر نکرده‌اند که در سوئیس چه مقدار زباله دفن می‌شود اما حدس می‌زنیم " مناطق دفن زباله " در همه این کشورهای کوچک به مرز اشباع رسیده باشد. انگلستان و سوئیس از یک نظر شبیه به هم‌ هستند، اینکه هر دو در مساحت کوچکی، جمعیت زیادی را جای داده‌اند.

بر اساس رده‌بندی انجام شده در اروپا، هلسینکی و لوکزامبورگ دو شهری هستند که در بالای فهرست Trip Advisor ، قرار دارند. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هتل‌ها، کمترین کربن را آزاد می‌کنند و حسگرهای حرارتی تعبیه شده که در هنگامی که از اتاق استفاده نمی شود، دمای هوا را تنظیم می کند. همچنین در فنلاند، از غذاهای دریایی که به محیط زیست دریایی آسیب نمی‌زند، استفاده می‌شود. وقتی آنها تا حد امکان از مصرف روغن پالم خودداری می‌کنند، باید پرسید چرا ما نتوانیم مصرف چنین محصول مخرب برای محیط زیست را در همه کشورها ممنوع کنیم.

خبر ناراحت کننده مربوط به معضل زباله در بریتانیا اینکه تنها یک شهر این کشور، در بین 10 شهر دارای هتل‌های برتر اروپا جای دارد و آن شهر هم در انگلیس نیست! دوبلین در ایرلند، جایگاه شماره 10 را در اختیار دارد زیرا در آنجا از کفش دوزک‌ها برای کنترل آفات استفاده می‌شود؛ کفش دوزک‌های آمریکایی برای اقامت گزیدن در باغ‌ها و باغچه‌ها، نیازی به دعوتنامه ندارند. همین هتل در دوبلین به مهمانانی که خودشان، داوطلبانه نظافت اتاق خود را انجام دهند، جایزه می‌دهد که فکر بسیار خوبی است؛ این کار حداقل شروع خوبی برای مسیری طولانی است که باید در جهت کاهش همه انواع زباله طی کنیم.

ترجمه: محسن حدادی

L-960619-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید