Iranian Agriculture News Agency

تشکل‌های محیط زیستی روز ملی کاسپین را پاس داشتند

21 مرداد، روز دریای کاسپین، روز جشن حاشیه‌نشینان این پهنه آبی، روزی که باید به ارزش زیستی این بزرگترین دریاچه جهان بیاندیشیم. روزی که به ارزش گره خورده آب و انسان باید فکر کرد. به همین مناسبت تشکل‌های زیستی برنامه‌هایی تدارک دیدند تا این روز را پاس بدارند.

تشکل‌های محیط زیستی روز ملی کاسپین را پاس داشتند

21 مرداد، روز دریای کاسپین، روز جشن حاشیه‌نشینان این پهنه آبی، روزی که باید به ارزش زیستی این بزرگترین دریاچه جهان بیاندیشیم. روزی که به ارزش گره خورده آب و انسان باید فکر کرد . به همین مناسبت تشکل‌های زیستی برنامه‌هایی تدارک دیدند تا این روز را پاس بدارند .

به گزارش خبرنگار ایانا، فعالان محیط زیست در قراری سبز در بندر کیاشهر ، همایش روز دریای کاسپین را با برگزاری نقاشی رنگ و روغن و صدف‌های دریایی و ساخت مجسمه شنی در ساحل این بندر، گرامی داشتند. این قرار سبز توسط موسسه پیشگامان محیط زیست و انجمن رفتگران طبیعت گیلان بامشارکت اداره پارک ملی بوجاق برگزار شد .

در رودسر ساخت و نمایش مجسمه‌های شنی و بازارچه مهربانی توسط کانون زیست محیطی قدم‌های سپید، با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری رودسر نیز از ویژه برنامه‌های پاسداشت روز دریای کاسپین بود .

در رضوانشهر، سومین جشنواره بزرگ روز ملی کاسپین نیز با اجرای کارگاه‌های مختلف محیط زیستی، نمایشگاه‌های عکس دریا، صنایع دستی ساحل نشینان توسط گروه‌های مردم نهاد رضوانشهر برگزار شد .

در بندر گناوه، تشکیل زنجیره انسانی با همت اعضای انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت، انجمن ووشو، بانوان آب و آفتاب و اهالی دهکده گردشگری قلعه حیدر در محل سایت پسماند این شهرستان انجام شد. شرکت کنندگان در این برنامه به وضعیت نامطلوب زباله‌های تخلیه و رهاشده در این سایت که بدون ارزیابی زیست محیطی و آلایندگی بسیار زیاد ایجاد شده، اعتراض کردند .

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در بابل نیز همایش تشکل مردمی احیاگران بابلرود سرچشمه تا دریا، با حضور جمعی از پرسنل اداره محیط زیست و با تجلیل از محیط بانان نمونه برگزار شد .

این هفته کمپین حمایت از جنگل‌های زاگرس در شهرستان بانه توسط انجمن زیست محیطی پاژین شکل گرفت. این کمپین با شعار "جنگلها طلای سبز هستند با سرب و روی عوضشان نکنیم" کار خود را آغاز کرده است .

گروه دوچرخه سواران سایکل توریسم (سفر با دوچرخه) تهران نیز در قراری سبز از پارک جنگلی لویزان تا اوشان به مقصد خانه محیط زیست رکاب زدند . سیزدهمین برنامه جمعیت پژواک طبیعت در بوستان ولایت تهران با هدف جمع‌آوری فیلتر سیگار و درب پلاستیکی دیگر قرار سبزی بود که در استان تهران برگزار شد .

برگزاری "کارگاه گردشگری و اکوتوریسم" توسط کانون اشتغال دانش آموختگان محیط زیست در کنار دریاچه زریبار در غرب کشور برگزار شد . در استان لرستان هم جمعی از جوانان این استان در قالب یک پویش خیریه و با حمایت سازمان‌‌های مردم ‌نهاد کتاب‌های دست دوم شهروندان را جمع‌آوری کرده و به دست نیازمندان می‌رسانند . این پویش به مناسبت روز جهانی عاشقان کتاب آغاز شد و تا 4 شهریور در تمام شهرهای این استان، کتاب خیران درب منزل و یا در محل نمایندگی‌ها دریافت می‌شود .

در سروستان هم توزیع بذر درختان بومی و گیاهان دارویی بین دانش آموزان توسط گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان و دبیر طبیعت دوست یکی از مدارس این شهر انجام شد . ممسنی هم شاهد پاکسازی تفرجگاه هرایرز این شهرستان توسط گروه حامیان طبیعت زاگرسِ ممسنی در هفته گذشته بود . در آذربایجان غربی برنامه پاکسازی موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی این هفته نیز با طرح پاکسازی ته سیگار در پارک جنگلی انجام شد .

در تالش گروه مردمی سبزاندیشان طبیعت تالش در طبیعت گردی مسئولانه خود بسوی آبشار زمرد حویق با شعار "طبیعت نبض تپنده زندگی" لزوم حفظ و پاسداری از جنگل‌ها و طبیعت مقدس این سرزمین را یادآور شدند .

قرار سبز ایلام با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان این استان انجام و با استقبال مردم مواجه شد .

در مریوان هم آتش سوزی جنگل‌های زاگرس در روستای حسن اوله از توابع شهرتان مریوان شهرستان کە توسط کمیته بحران روستای حسن اوله و فعالان زیست محیطی مهار گردید .

کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته شاهد حضور مردم محلی و فعالان محیط زیست در کنار پرسنل اداره منابع طبیعی در اطفاء آتش سوزی جنگل‌های باشت استان کهگیلویه و بویراحمد بود. در اراک هم منطقه گردشگری اسکان به همت ۶۰ نفر از اعضای محافظان طبیعت اراک پاکسازی شد و همزمان در آن منطقه با استفاده از دورریختنی‌ها هنرمندان یک اثر هنری خلق کردند .

L-960523-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید