Iranian Agriculture News Agency

چند تن از روسای پیشین بخش انرژی در انگلیس، به شرکت های بزرگ این کشور هشدار دادند

به تازگی یک سازمان غیر انتفاعی بین‎المللی فعال در زمینه محیط زیست در انگلستان، گزارشی منتشر کرده که در آن چند تن از روسای سابق در بخش انرژی، چند وزیر و چندین فعال در بخش خدمات شهری، به شش شرکت بزرگ فعال در زمینه انرژی پیشنهاد کرده‌اند که از انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت کنند.

چند تن از روسای پیشین بخش انرژی در انگلیس، به شرکت های بزرگ این کشور هشدار دادند

به تازگی یک سازمان غیر انتفاعی بین المللی فعال در زمینه محیط زیست در انگلستان، گزارشی منتشر کرده که در آن چند تن از روسای سابق در بخش انرژی، چند وزیر و چندین فعال در بخش خدمات شهری، به شش شرکت بزرگ فعال در زمینه انرژی پیشنهاد کرده‌اند که از انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت کنند.

به گزارش ایانا از اکولوژیست ، اخیرا سازمان Forum for the Future ، گزارش تازه‌ای منتشر کرده که در آن به شش شرکت بزرگ انرژی انگلیسی هشدار داده شده است که اگر می‌خواهند در آینده ترقی کنند، باید روش کار خود را تغییر دهند؛ این گزارش چند روز پس از این منتشر شد که دولت اعلام کرد تغییرات اساسی در بازار انرژی به‌وجود آمده است.

این گزارش را سازمان مذکور که یک نهاد غیر انتفاعی بین‌المللی در زمینه توسعه پایدار است، نوشته و تازه‌ترین دیدگاه‌های گروهی از مدیران اجرایی چند شرکت بزرگ، چند وزیر و چند تن از فعالان عالی رتبه در خدمات شهری درباره لزوم تغییرسیستم انرژی بریتانیا در آن مطرح شده است.

ولکر بکرز رییس پیشین شرکت RWE و یان مرچنت مدیر عامل پیشین SSE در تهیه این گزارش کمک کرده و علاوه بر این نامه هشدار دهنده، نامه سرگشاده‌ای نوشته‌اند که در آن به 6 شرکت بزرگ هشدار داده شده است که باید هم اکنون از سوخت فسیلی به خدمات هوشمند انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر محلی روی آورند تا از نابودی دارایی‌هایشان جلوگیری شود.

این گزارش تاکید می‌کند که چگونه پیش‌بینی‌های مربوط به هزینه و به‌کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و ذخیره سازی باتری به طور گسترده‌ای گمراه کننده بوده و نشان می‌دهد چگونه تغییرات در بخش انرژی، این صنعت را فرا گرفته است. این گزارش ادعا می‌کند که این امر باعث شده شرکت‌ها، برای کسب جایگاه در آینده این بازار، دست به رقابت شدید بزنند.

در این نامه به سرمایه‌گذاران هشدار داده شده که الگوی قدیمی دنیای تجارت یعنی نیروگاه‌های بزرگ برق و مصرف‌کنندگان منفعل به‌سرعت توسط رویکرد تمرکززدایی شده و انرژی‌های تجدیدپذیر دیجیتال که توسط خود مردم مدیریت می‌شود، تغییر کرده است.

این انقلاب را بپذیرید و از آن استقبال کنید

این گزارش همچنین استدلال می‌کند که هنوز چالش‌های مهمی برای غلبه کردن مثل کربن‌زدایی از سیستم گرمایش شهری و برقی کردن حمل و نقل وجود دارد.

انتشار این مقاله پس از آن رخ می‌دهد که تازه‌ترین آمارها در بریتانیا نشان داد تعداد خانه‌ها، جوامع و شرکت‌هایی که اکنون انرژی مورد نیازشان را خود تولید می‌کنند به 900 هزار رسیده که نسبت به سال 2010، 12 هزار درصد رشد را نشان می‌دهد. در همین زمان سنتریکا- بزرگترین شرکت تولید انرژی انگلیس - 50 درصد از ارزش بازار خود را از سال 2013 از دست داده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

ویل داوسون از مدیران بخش انرژی و آب و هوا در Forum for the Future و نویسنده اصلی گزارش می‌گوید اکنون زمان آن است که این 6 شرکت بزرگ، " این انقلاب را بپذیرند و از آن استقبال کنند " و اطمینان یابند که این نهضت، با ایجاد مشاغل جدید، کاهش هزینه‌ها، پاکیزه کردن هوا و تضمین ثبات اقلیمی، زندگی همه را بهتر می‌کند. او اضافه می‌کند: مهم است که شرکت‌های بزرگ انرژی که در این مدت طولانی حاکم بر بازار بوده‌اند، در حال ایفای نقش خود به‌طور کامل هستند، بنابراین ما تخصص و سرمایه‌های ارزشمندی که ساخته‌اند را از دست نمی‌دهیم. این امر به معنای این است که سیستم‌های تمرکززدایی شده هوشمند و نه آزمایش اختراعات تازه به محور اصلی کسب و کار این شرکت‌ها تبدیل شود.

کربن زدایی، تمرکززدایی و مردمی کردن

کالین بینز، مدیر سرمایه‌گذاری در Friends Provident Foundation که این گزارش را منتشر کرده است، می‌گوید هر روز بیش از پیش روشن می‌شود که این 6 شرکت، اگر قصد دارند در مسیر سه بعدی گذار به عصر کربن‌زدایی، تمرکززدایی و مردمی شدن، به بقای خود ادامه دهند، باید الگوهای انعطاف‌پذیر تازه‌ای تدوین کنند.

او می‌گوید: " ما می‌خواهیم گذار مدیریت شده و عادلانه‌ای را شاهد باشیم که خطر از بین رفتن سرمایه را کاهش می‌دهد و به اقتصاد و جامعه شوک مثبت وارد می‌کند. ما به‌عنوان سرمایه‌گذارانی پاسخگو از این گزارش استفاده می‌کنیم تا سهامداران را در روند کاربرد انرژی دخیل کنیم و قصد داریم با دیگر سهامدارانِ همفکر برای تحت فشار قرار دادن این شرکت‌ها برای اینکه به‌طور واضح بگویند چگونه قصد دارند انعطاف‌پذیری خود را در این بازار گسسته افزیش دهند، همکاری کنیم " .

آقای مرچنت در این گزارش می‌گوید: " اکنون انقلابی آغاز شده که در جریان آن، مردم عادی و صاحبان تجارت هر دو انرژی بیشتری تولید می‌کنند؛ صاحب خانه‌ها بیشتر و بیشتر در حال تبدیل شدن به تولیدکننده انرژی مورد نیاز خود هستند و به‌طور فعال سیستم آینده انرژی خود را ایجاد می‌کنند " .

استیو هالیدی مدیر اجرایی شبکه برق انگلیس از سال 2007 تا 2016 اضافه می‌کند: " سیاستگزاری‌ها در بخش انرژی می‌تواند ظهور انرژی‌های تجدیدپذیر، ذخیره و برقی‌سازی سیستم گرمایشی و حمل و نقل را یا سرعت بخشد و یا با کاهش سرعت مواجه کند اما هرگز نمی‌تواند آن را متوقف کند " .

ترجمه: محسن حدادی

L-960523-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید