Iranian Agriculture News Agency

اهدای لوح تقدیر به مردی که پلنگ دام‌هایش را تلف کرد

در هفته گذشته فعالان محیط زیست باز هم قرارهای سبزی دیگری داشتند. آنها در راستای ارتباط با جوامع محلی با بزرگ مرد بهبانی دیدار کردند که پلنگ پنجاه راس از دام‌هایش را تلف کرد. در این مراسم به وی لوح تقدیر اهدا شد.

اهدای لوح تقدیر به مردی که پلنگ دام‌هایش را تلف کرد

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- شهلا ایادی:

در هفته گذشته فعالان محیط زیست باز هم قرارهای سبزی دیگری داشتند. آنها در راستای ارتباط با جوامع محلی با بزرگ مرد بهبانی دیدار کردند که پلنگ پنجاه راس از دام‌هایش را تلف کرد. در این مراسم به وی لوح تقدیر اهدا شد.

طی هفته گذشته فعالان محیط زیست تلاش کردند تا با اقدامات خود، گامی در راستای بهبود شرایط محیط زیست بردارند. در تهران جمعیت پژواک طبیعت در پارک دانشجو اقدام به جمع‌آوری فیلتر سیگار کرد. هدف اصلی تشکر از پاکبانان زحمت کش بود. این مراسم با استقبال جمع کثیری از مردم همراه شد. این سازمان مردم نهاد همچنین یازدهمین برنامه خود را در تنگه واشی برگزار خواهد کرد. این برنامه به فرهنگسازی بین گردشگران برای جمع‌آوری زباله اختصاص دارد

در یاسوج نیز روزی شاد برای مادران با همت انجمن نهضت سبز زاگرس رقم زده شد . این گروه اقدام به برگزاری جشنی خدا پسندانه همراه با موسیقی زنده در سرای سالمندان آرامش یاسوج کرد. این برنامه با هدف سرکشی و جذب اقلام مورد نیاز این مرکز بود .

در خرم آباد لرستان نیز رونمایی از تابلو بوستان شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو همراه با اجرای مانور امداد و نجات(حمل مصدوم از ارتفاع به پایین)، و همچنین اهدای تندیس به فعالان محیط زیست و آتش نشانان توسط انجمن سبز اندیشان لرستان برگزار شد. در گیلان نیز توسط فعالان و هنرمندان زیستی،انتخاب طرح پرفورمنس "نجات زمین" در هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان انجام شد. از بین 310 طرح رسیده به دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، پس از ارزیابی ، 75 طرح و ایده در بخش مسابقه معرفی شدند .

در سردشت انجمن پاژین در مراسم ۷ تیر سردشت به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردست(اولین شهر قربانی بمباران سردشت) شرکت کرد. در این مراسم تعدادی از اعصای پاژین به صورت نمادین مسیر را با دوچرخه پیمودند و در انتها پازین سه نهال بلوط را به بازماندگان این بمباران اهدا کردند .

در بهبهان نیز دیدار مؤثر در راستای ارتباط با جوامع بومی و محلی انجام شد. در این مراسم لوح تقدیر به رمضان صحرایی، اهدا شد. وی مردی متواضع و با اخلاق در روستای پشکر، منطقه شکار ممنوع بدیل بهبهان است که پلنگ قریب به پنجاه راس از دام‌هایش را تلف کرد ولی وی هیچ‌گونه آسیبی به پلنگ نرساند.

در ممسنی توسط انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی در شصت و هفتمین برنامه خود اقدام به برگزاری کاشت نهال یادبود برای نوگل پرپر شده بردیا قاسمی و آبیاری کنار و تاگ و کاشت نهال برای زادروز ماهان لشکری کردند .

همچنین در خرم آباد لرستان اعضای انجمن مردم نهاد بلوط بان به منظور نجات بچه ماهی‌های گرفتار شده در رودخانه در حال خشک شدن تیره شهرستان دورود در محل این رودخانه حاضر شدند و موفق زنده گیری حدود 10000 بچه ماهی شدند ، پس از این برنامه بچه ماهی‌ها در منطقه سرچشمه دورود رها سازی شدند .

تشکل مردم نهاد پاکسازان طبیعت فارس نیز در راستای برنامه‌های هفتگی خود با همت و حضور سبز صمیمی اعضا وهمراهی گروه پاکسازان طبیعت سیوند برنامه پاکسازی و فرهنگسازی در گردو کَنَک با موفقیت برگزار کرد.

در کازرون هم به نشانه اعتراض عده‌ای از فعالان محیط زیستی به همراه مردم برای دفاع از قانون و حریم آب شرب کفن پوش شدند و چاه شماره 1 کازرون را سیاه پوش کردند .

در مهاباد نیز با همت انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد به مناسبت سالروز شیمیایی سردشت اقدام به مراسم نقاشی کودکان مهابادی شد که با موضوع صلح، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ مهاباد به طول ۱۰ متر که به کودکان سردشت اهدا شد. همچنین در مراسم اهدای پنج عدد تابلو نقاشی که توسط اعضای انجمن ناهید معروفی، زهرا بداقی و هیدی سپهری کشیده شده بود تقدیم شهدای هلبچه و سردشت شد.

حضور یک بانو در کنار قهرمان حریق‌های زاگرس در اطفا حریق تیر منطقه سرده‌ره - پاوه هم حاکی از حضور بانوان در تمام عرصه های طبیعی است

"فرزندان سرزمین مهربانی نجات بخش جنگلهای بلوط" طی هفته گذشته آتش‌سوزی دشه و گرال با همت مردم منطقه و ‌کودکان مهار کردند.

L-960412-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید