Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری مجلس از ورود سه وزیر جدید به دولت

وزارت صنعت و شهرسازی تاسیس نمی‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت برای تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان مخالفت کردند.

وزارت صنعت و شهرسازی  تاسیس نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایانا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت برای تفکیک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و ورزش و جوانان مخالفت کردند.

دولت در این لایحه خواستار تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن، همچنین انتزاع وزارت راه و شهرسازی به وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی و همچنین انتزاع بخش جوانان از وزارت ورزش و جوانان و تشکیل سازمان ملی جوانان بود.

پس از قرار گرفتن این لایحه در دستور کار مجلس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حضور یافتند.

مخالفان این لایحه معتقد بودند این لایحه با قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت کاهش ساختار و کوچک و چابک سازی دولت همخوانی ندارد، همچنین از زمان ابهام وزارتخانه‌های موضوع لایحه مدت زیادی نمی‌گذرد و انتزاع مجدد این وزارتخانه‌ها وقت این دستگاه‌ها را صرف استقرار، تدوین و تصویب تشکیلات جدید می‌کند و در نتیجه وزارتخانه‌ها از انجام وظایف خود بازمی‌مانند.

همچنین،‌مخالفان این لایحه معتقد بودند مشکلات وزارتخانه‌ها با ادغام یا انتزاع حل نخواهد شد و نظام اداری کشور نیازمند تحول است نه تغییر.

تعداد زیادی از نمایندگان نیز در جریان بررسی این لایحه با بیان تذکراتی اعلام کردند کشور درگیر چالش های مهم دیگری است و این موضوع از اولویت‌هایی نیست که به آن پرداخته شود.

در پایان نمایندگان با ۱۱۳ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در مجلس با تصویب این لایحه در مجلس مخالفت کردند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید