Iranian Agriculture News Agency

از شایعه تا واقعیت با نماینده فلاورجان،

خبری از مجوز چاه با عمق بیش از 500 متر نیست

نماینده فلاورجان از کم‌کاری وزارت نیرو خبر داده است

موسوی لارگانی: وزارت نیرو برای خودش نه برای کشاورزان قرار شد چند چاه حفر کند تا بتواند آب‌رسانی کند اما هنوز عملیاتی نشده است

خبری از مجوز چاه با عمق بیش از 500 متر نیست

سال‌های سال است اصفهان مانند شمار زیادی از استان‌های کشور درگیر خشک‌سالی است. عواقب خشک‌سالی از آن‌ جهت که خیلی آرام و چراغ خاموش بر محیط‌زیست و زندگی ما تأثیر می‌گذارد، اهمیت زیادی دارد. در همین راستا حفر غیرمجاز  چاه‌ها هم‌اکنون آثار خود را در غالب پدیده فرونشست، تخریب اراضی و منازل مسکونی نشان داده است.

این موارد در حالی آرام‌آرام در برخی از شهرهای ایران همچون فلاورجان اصفهان رخ می‌دهد که شنیده‌ها حکایت از صدور مجوز حفر چاه‌هایی با عمق بیش از 500 متر در این شهرستان را می‌دهد.

مجوزهایی که بعد از اعتراض‌ کشاورزان به بی‌آبی این شهرستان بخصوص در بخش کشاورزی شکل گرفت.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، در صورتی که چنین مجوزی برای چاه‌هایی با عمق 500 متر صادرشده باشد، با فاجعه‌ای زیست‌محیطی مواجه خواهیم بود. فاجعه‌ای که طی آن شاهد فرونشست بیشتر زمین و تمام شدن آب‌های زیرزمینی خواهیم بود.

 سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان با ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع به خبرگزاری ایانا گفت: «از این موضوع اطلاعی ندارم و تا جایی که خبردارم چنین بحثی در شهرستان فلاورجان مطرح نبوده است چراکه من خودم پیگیر رفع مشکلات کشاورزان بوده‌ام.»

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: «اما باید به این موضوع واقف بود در حال حاضر کشاورزان ازنظر آب در مضیقه جدی به سرمی‌برند و آب کشاورزی وجود ندارد.»

او بابیان اینکه باغ‌های شهرستان فلاورجان در حال خشک شدن است گفت: «به‌رغم اینکه وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و معاون اول رئیس‌جمهور به مردم قول داده‌اند که اجازه نمی‌دهیم یک درخت خشک شود ولی هیچ فکری برای حفظ باغ‌های فلاورجان که حدوداً هزار هکتار است نشده است، درختان در حال خشک شدن هستند.»

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: «این باغ‌ها بخش قابل‌توجهی از میوه کشور را تأمین می‌کنند حتی بخشی از آن صادراتی بوده‌ام متأسفانه در حال حاضر تمام باغ‌های شهرستان فلاورجان در حال خشک شدن هستند.»

نماینده فلاورجان گفت: «کم‌آبی در این استان تا جایی پیش رفته است که قرار شد وزارت نیرو برای تامین آب شرب و نه برای کشاورزی چند چاه حفر کند تا بتواند آب‌رسانی کند اما این مساله هنوز عملیاتی نشده است.»

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید