Iranian Agriculture News Agency

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

حرف مقام‌های روسی وارونه جلوه داده‌ می‌شود

محمدجواد جمالی نوبندگانی می‌گوید: «بعضی‌ها موضوع را جوری مطرح می‌کنند که گویی با روسیه دچار اختلافات شدیدی شدیم.»

حرف مقام‌های روسی وارونه جلوه داده‌ می‌شود

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا، خبرهای مربوط به شرط حمایت روسیه از سوریه  در قبال خروج ایران از سوریه را بزرگنمایی عنوان می‌کند و معتقد است هر کشوری به فکر منافع خود است و مهم، نحوه مدیریت دیپلماسی ما در این زمینه است.

نماینده فسا علت حضور ایران و روسیه در سوریه را تمایل این کشور دانست و خاطرنشان کرد: «ما به دعوت قانونی سوریه پا به این کشور گذاشته‌ایم، همان‌طور که روس‌ها هم به دعوت سوریه در این کشور حضور یافتند و این کشور میزبان است که مشخص کند نیازش برطرف شده است یا خیر.»

جمالی معتقد است مصاحبه‌های مربوط به مقام‌های روسی کمی وارونه جلوه داده‌شده است و درواقع آمریکایی‌ها و عوامل داخلی مایل هستند این‌گونه قلمداد شود.

از دیدگاه دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بحث‌هایی که در مطبوعات و فضای مجازی در خصوص روابط ایران و روسیه مطرح است، آن واقعیتی نیست که در فضای سوریه وجود دارد.

وی با اشاره به اهداف راهبردی دو کشور گفت: «هم ایران و هم روسیه یک اهداف راهبردی دارند و یک منافعی به همراه آن است بنابراین هم به دنبال منافع خاص خود هستیم و هم منافع شرکا را در نظر می‌گیریم.»

نماینده فسا تصریح کرد: «‌ ما توقع نداریم همه در راستای منافع ایران حرکت کنند، بلکه این خصلت اروپایی‌ها و آمریکا است که انتظار دارند همه در راستای منافع آن‌ها حر کت کنند.»

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: «بعضی‌ها موضوع را جوری مطرح می‌کنند که گویی با روسیه دچار اختلافات شدیدی شدیم. قطعاً اختلاف دیدگاه وجود داشته و هنوز هم دارد. مهم این است که دیپلماسی ما چگونه این موضوع را مدیریت کند.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید