Iranian Agriculture News Agency

موافقان طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی مطرح کردند:

کارگزاران بیمه کشاورزی از حقوق و بیمه اولیه برخوردار نیستند

استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی حلال مشکل بیمه کشاورزان

موافقان طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی به تشریح دلایل موافقت خود پرداختند.

 کارگزاران بیمه کشاورزی از حقوق و بیمه اولیه برخوردار نیستند

به گزارش «خبرگزاری ایانا»، علی‌اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه 2 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی به موافقت با کلیات آن پرداخت و گفت: وجود سرمایه انسانی ماهر و کارآمد در بخش کشاورزی به‌عنوان زیرساخت مهم است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر در حوزه کشاورزی 4 میلیون و 300 هزار نفر اشتغال دارند، عنوان کرد: اگر نتوانیم به‌درستی از سطح زیر کشت استفاده کنیم در حوزه کشاورزی موفق نخواهیم بود.

وی افزود: استفاده از نیروهای تجربی و تحصیل‌کرده که با آزمون مشغول به کار می‌شوند و در مناطق پرخطر کار می‌کنند برای کشاورزی ضروری است اما هنوز حقوق و بیمه ندارند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان بابیان اینکه این طرح بار مالی برای دولت ندارد، خاطرنشان کرد: تنها 3 هزار نفر مشمول این طرح هستند که با آزمون و گزینش واردشده‌اند و اکنون بهترین زمان برای استخدام آن‌ها است.

ذوالقدر: استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی باعث حل مشکل بیمه کشاورزان می‌شود

سید مصطفی ذوالقدر نیز به‌عنوان موافق بعدی این طرح بابیان اینکه در حال حاضر بیمه کشاورزان پرداخت نمی‌شود، گفت: اگر این طرح به تصویب برسد مشکل حق بیمه کشاورزان نیز برطرف خواهد شد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر کارگزاران بیمه کشاورزی استخدام شوند، بیمه کشاورزان نیز حل می‌شود چراکه این افراد با دلگرمی بیشتری فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید