Iranian Agriculture News Agency

لاریجانی:

دولت مخالف مسکوت ماندن پیوستن به کنوانسیون تامین مالی تروریسم

ایانا-سیاست و دیپلماسی: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسکوت ماندن لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم منوط به موافقت آن از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری است.

دولت  مخالف مسکوت ماندن پیوستن به کنوانسیون تامین مالی تروریسم

به گزارش «خبرگزاری ایانا»،علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مسکوت ماندن یا غیرعلنی شدن جلسه مجلس برای بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: عده‌ای از همکاران امضایی جمع کردند برای مسکوت ماندن این لایحه اما از نظر آئین‌نامه‌ای مسکوت ماندن لایحه منوط به قبول نماینده دولت است.

وی ادامه داد: معاون پارلمانی دولت این درخواست را نپذیرفته است، آن‌ها دو هفته مسکوت ماندن را نپذیرفته‌اند چه برسد به اینکه لایحه مذکور 6 ماه از دستور خارج و مسکوت بماند.

رئیس دستگاه قانون‌گذاری کشور توضیح داد: تکلیف مسکوت ماندن لایحه در ماده 105 آئین‌نامه داخلی مجلس روشن است به طوریکه با موافقت معاونت حقوقی ریاست جمهوری امکان‌پذیر است که تاکنون چنین درخواستی از سوی معاونت پذیرفته نشد.

لاریجانی تاکید کرد: بنابراین باید لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار قرار گیرد.

رئیس مجلس در پاسخ به اعتراض حاجی دلیگانی بیان داشت: مجلس محل تضارب افکار است، دیگران نیز در زمینه لایحه نظر داشتند باید تمام نظرها شنیده شود و سپس مجلس در مورد آن تصمیم می گیرد، با زور نمی‌توان کارها را پیش برد در این زمینه تنفس نمی‌دهیم شما می‌توانید در قالب اخطار نظرتان را مطرح کنید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید