Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

در کشاورزی خودکفا هستیم

ایانا-سیاست و دیپلماسی: در بخش کشاورزی در هیچ زمینه‌ای وابسته به خارج نیستم و همه تولیدات زیرساختی در بخش کشاورزی داخلی است.

در کشاورزی خودکفا هستیم

ابوالفضل حسن‌بیکی٬ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «خبرگزاری ایانا» در خصوص نقض برجام از سوی آمریکا و شروع دوباره تحریم‌ها بخصوص در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب یکی از بخش‌هایی که بسیار خوب کارکرده است٬ بخش کشاورزی است و ما در مواد غذایی به خودکفایی رسیده‌ایم.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بعضی از محصولات استراتژیک نیست و با اندک تغییری در سیاست‌های وزارت کشاورزی٬ نیازمندی‌های مردم به‌صورت کامل تأمین می‌شود.

نماینده مردم دامغان بابیان اینکه قبل از انقلاب 36 میلیون نفر جمعیت داشتیم و تولیدات کشاورزی ما حدود 20 میلیون تن بود، گفت: حالا با 80 میلیون نفر جمعیت میزان تولید ما 119 میلیون تن رسیده است و نه‌تنها نیازها برطرف می‌شود بلکه در بخش صادرات نیز فعال هستیم.

حسن بیکی با اشاره به مسئولیتش در کمیته امنیت آب تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در خصوص بحث کشاورزی٬ توجه به موضوع کم‌آبی است. کمیته امنیت آب در تلاش است با آب موجود تولید را بیشتر و کشاورزی را توسعه دهد. برای این امر آبیاری تحت‌فشار و ایجاد گلخانه‌های جدید از پیشنهاد‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی بابیان اینکه اعتبارات خوبی به این موضوع اختصاص داده‌شده است، گفت: این بخش می‌تواند روزبه‌روز توسعه پیدا کند که این امر موجب مقابله با کم‌آبی و خشک‌سالی و تولید بیشتر می‌شود.

حسن بیکی تصریح کرد: ما در بخش کشاورزی در هیچ زمینه‌ای وابسته به خارج نیستم و همه تولیدات زیرساختی در بخش کشاورزی داخلی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: از آنجایی جهان با هفت و نیم میلیارد جمعیت با کمبود مواد غذایی مواجه است، هیچ‌گاه نمی‌توانند محصولات کشاورزی را تحریم کنند و پیش‌بینی می‌شود سال 97 صادرات افزایش پیدا کند. البته دولت در بخش صادرات خوب عمل کرده است و پیش‌بینی می‌کنیم یکی از بخش‌های موفق در کشور بخش کشاورزی باشد.

وی با اشاره به مشکل آب خاطرنشان کرد:  مصرف آب در همه بخش‌ها باید صرفه‌جویی شود. مصرف  بهینه صرفه‌جویی  باید در سایر بخش‌های صنعت و شرب نیز باشد.

حسن بیکی در پایان با اشاره به انتقال آب از ترکیه به ایران گفت: ما از ارس سهیمه داریم که می‌توان از آن استفاده کرد علاوه بر انتقال آب از دریاچه وان البته اگر ما با تبلیغات خودمان قیمت را بالا نبریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید