Iranian Agriculture News Agency

بار روانی گرانی خوراک دام

نماینده مردم شازند در مجلس با بیان اینکه بحران گرانی تولید با افزایش خود‌سرانه نرخ نهاده‌های دامی در مرغداری‌های شازند رقم خورد،گفت:ایجاد بار روانی برای گرانی خوراک دام متوقف شود.

بار روانی گرانی خوراک دام

به گزارش «ایانا» علی ابراهیمی درباره وضعیت مرغداران شازندی درکشور، گفت: باید زمان افزایش نرخ نهاده‌های دامی از ابتدای سال به زمان‌های دیگری موکول شود، زیرا این امر بارروانی برای گرانی نهادهای دامی ایجاد می‌کند و این  پروسه اگر متوقف نشود، به‌طور حتم مرغداران مجبورند با هزینه تولید بالا مرغ را  که نقش به‌سزایی در سفره غذایی شهروندان دارد تولید کنند.

اقتصاد ما به‌طور تقریبی واردات محور است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای‌اسلامی تصریح کرد: متاسفانه به‌طور تقریبی اقتصاد ما واردات محور و غیرشفاف است، بنابراین مشخص است که با این اوصاف مصرف‌کننده نیز باید مرغ را با بهای بالاتری خریداری کند و از همین رو در این شرایط  مشخص است که هردو طرف معامله کننده از جمله تولیدکننده و مشتری از این تبادلات تجاری متضرر می‌شوند.

ابراهیمی افزود: با گرانی نهاده‌های  دامی به‌طور حتم  کالاهای اساسی که مرتبط با این نهاده‌ها هستند، متضرر می‌شوند واین درحالی است که گرانی بی‌دلیل نهاده‌های دامی و فضای روانی ایجاد شده درآغاز سال برای گرانی نهاده‌های دامی اقتصاد مرغداران  شازندی را تحت تاثیر قرارداده است بنابراین نباید اجازه داد با این نوع  از تلاطمات اقتصاد مرغداران که یکی از بخش‌های مهم  و مولد اقتصاد کشور تلقی می‌شوند به خطربی‌افتد.

یکی از اساسی‌ترین مشکلات مرغداران عدم کنترل نرخ نهادهای دامی است

نماینده  مردم شازند در مجلس با بیان اینکه اقدامات خودسرانه در گرانی نهاده‌های دامی اقتصاد مرغداران شازندی را تحت  شعاع  قرار داده است، ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات مرغداران عدم کنترل نرخ نهادههای دامی است که  این امر تاثیر مستقیم در هزینه تولید در مرغدار ی‌ها در کشور دارد.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس  یادآورشد: ایجاد بار روانی برای گرانی خوراک دام باید متوقف شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید