Iranian Agriculture News Agency

بدری در تذکر شفاهی مطرح کرد:

افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی در پی نوسانات نرخ ارز

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت نهاده های کشاورزی و سموم زراعی در پی نوسانات نرخ ارز، از وزیر اقتصاد خواست به سرعت به این موضوع رسیدگی کند.

افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی در پی نوسانات نرخ ارز

به گزارش «ایانا»، صدیف بدری در نشست علنی امروز سه شنبه، 18 اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت گفت: علیرغم اینکه از سوی دولت نرخ دلار 4 هزار و 200 تومان اعلام شده و بارها از سوی مقامات عالی دولت عنوان شده که نگرانی از بابت موضوع ارز وجود ندارد اما نوسانات نرخ ارز و روند صعودی قیمت همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز از چندین جنبه مهم و اساسی است، افزود: افزایش قیمت ارز در درجه نخست با امکان افزایش قیمت اقلام مصرفی، سبب فشار روانی بر آحاد مردم شده است و احتمال تعلل در تزریق اقلام مصرفی از سوی واردکنندگان، عمده فروشان و سوداگران به امید افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد لذا دولت باید با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان در سریع ترین زمان نسبت به نظارت های قوی اقدام کند.

وی با اشاره به تاثیر نرخ افزایش قیمت ارز در صنعت و اشتغال کشور ادامه داد: با توجه به تامین مواد اولیه بخش عمده ای از تولیدکنندگان از خارج از کشور هرگونه افزایش قیمت ارز به افزایش هزینه تولید منجر شده و این امر فشار مضاعفی را بر دوش بخش صنعت و تولید وارد می کند که بدیهی است در این شرایط اهداف حفظ اشتغال های موجود و ایجاد اشتغال های جدید با مشکل مواجه می شود.

بدری با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت باید تصمیم کارشناسی و انقلابی درباره ارز بگیرد، اظهار داشت: دولت باید از افزایش سرسام آور قیمت های اقلام مصرفی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان جلوگیری کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطاب به کرباسیان تصریح کرد: حتما خبر ندارید که در اثر نوسانات نرخ ارز قیمت نهاده های کشاورزی و سموم مصرفی در مزارع کشاورزی به بیش از 100 درصد رسیده است لذا باید به سرعت به آن رسیدگی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید