Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

واردکنندگان به دنبال ایجاد کمبود در بازار هستند

وزارت جهاد کشاورزی قول تأمین نیاز بازار ماه رمضان را داده است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با وجود اینکه واردات واردکنندگان با قیمت ارز چند ماه گذشته بوده است اما در حال حاضر با عدم تخلیه بارهای خود به دنبال دامن زدن به کمبود در بازارهای داخلی هستند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

واردکنندگان به دنبال ایجاد کمبود در بازار هستند

به گزارش «ایانا» علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، درباره افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تأثیرات آن بر سبد کالاهای اساسی، اظهار داشت: دستور کار جلسه روز گذشته کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه بود و نمایندگان دراین‌باره حساسیت داشتند و پیگیری‌هایی را انجام داده بودند.

 

واردکنندگان به دنبال ایجاد کمبود در بازار هستند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت نهاده‌های دامی ناشی از زیاده‌خواهی واردکنندگان است، گفت: متأسفانه با وجود اینکه واردات این واردکنندگان با قیمت ارز چند ماه گذشته بوده است، اما در حال حاضر که محصولات آن‌ها وارد بنادر شده با عدم تخلیه بارهای خود به دنبال دامن زدن به کمبود در بازارهای داخلی هستند تا قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌کارهایی برای مقابله با افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار داخلی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ازجمله راه‌کارهای پیش‌بینی‌شده، ترخیص کالاهای موجود در بنادر و افزایش نظارت‌ها است.

 

افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازارهای جهانی زیر 10 درصد است

وی با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های نظارتی و ستاد تنظیم بازار نیز نظارت‌های خود را در راستای مقابله با افزایش قیمت محصولات ارتقاء دهند، عنوان کرد: درصورتی‌که در بازارهای بین‌المللی افزایش قیمتی را داشته باشیم واردکنندگان ضرر و زیان می‌بینند که معمولاً این افزایش قیمت‌ها زیر 10 درصد است.

 

وزارت جهاد کشاورزی قول تأمین نیاز بازار ماه رمضان را داده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا در ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند گوشت و تخم‌مرغ با قیمت بالا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد یا خیر، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ذخایری که دارند اطمینان نسبی را داده است که نیاز‌های بازار را تأمین کند و در صورت نیاز امکان خرید و یا حتی واردات نیز وجود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به قول‌های که داده شده است شاهد کمبود محصولات و اقلام موردنیاز در بازار ماه مبارک رمضان نباشیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید