Iranian Agriculture News Agency

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تیغ دولبه است

ایانا-سیاست و دیپلماسی: نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه توقف کاربری‌های مصنوعی در شمال کشور نیازمند حمایت دولت از کشاورز است، گفت: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تیغ دولبه است.

تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تیغ دولبه است

به گزارش «ایانا» غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره وضعیت تغییر کاربری در اراضی شمال کشور، گفت: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی همان تیغ دولبه است بدین معنا که تغییر کاربری از طرفی پیامد منفی، اما از سوی دیگر پیامد مثبت برای ما به همراه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سخت‌گیری در تغییر کاربری در اراضی شمال کشور باعث شده است که زمین‌ها به نوعی مصنوعی و خود به خودی تغییر کاربری پیدا کنند، به‌طور مثال می‌توان از آتش‌سوزی عمدی باغ‌های چای نام برد.

 جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: اراضی کشاورزی شمال کشور شکی نیست که دارای مرغوبیت و قدمت چندهزار ساله است؛ بنابراین با توجه به مزیت‌های فوق جا دارد، دولت کشاورزانی که درصدد حفاظت از اراضی کشاورزی در شمال کشور هستند را یاری بدهد.

وی ادامه داد: کشاورزانی که اراضی حاصلخیز کشاورزی را حفظ می‌کنند باید یارانه دریافت کنند و این در حالی است که اگر نگهداری زمین برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ به ناچار برای کسب درآمد بالاتر مجبور هستند، اراضی کشاورزی‌شان را تغییر کاربری بدهند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: باید پاسخگویی درخواست کشاورزان برای تغییر کاربری در اراضی کشاورزی باشیم و از همین رو اگر می‌توان در راستای قوانین تغییر کاربری شرایط کشاورز را بهبود بخشید، در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه توقف کاربری‌های مصنوعی در شمال کشور نیازمند حمایت دولت از کشاورز است، یادآور شد: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تیغ دولبه بوده و ممکن است برای کشاورز شرایط اقتصادی بهتری فراهم کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید